مجلس اجازه خروج محصولات پتروشیمی از بورس را نمی دهد

موید حسینی صدردر گفتگو با موبنا افزود: مسیر صحیح کشف قیمت محصولات به خصوص کالاهای مهمی همچون پتروشیمی به بازار غیر رسمی و بدون نظارت ختم نمی شود بلکه باید کالاها در بازاری شفاف و رقابتی مورد معامله و تعیین نرخ قرار گیرد که در کشور ما بورس کالای ایران این شرایط را دارا می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در مجموع در هر بازاری که نظارت کافی نباشد، زمینه ایجاد رانت و دلالی فراهم می شود که به طور مشخص تنظیم بازار و نظارت بر معاملات پتروشیمی در بازار غیر رسمی و حواله ای در سراسر کشور آن هم در روندهایی غیر شفاف به مراتب دشوار تر از تمرکز معاملات در بورس کالای ایران است.

قاضی پور: باند دلالان دلخوش به یک تصمیم

نادر قاضی پور نیز با تاکید بر اینکه مجلس از خروج معاملات پتروشیمی‌ها از بورس به هیچ عنوان کوتاه نمی آید، گفت : پشت این موضوع بحث رانت کلان در میان است و من اصرار بیش از حد وزیر صنعت برای این موضوع تعجب می کنم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  افزود : اگر مشکل در نحوه معاملات در بورس کالا وجود دارد باید تصحیح شود و با همفکری فعالان صنعت پتروشیمی به دنبال اصلاح آن بود، نه آنکه با استفاده ابزاری از چند مشکل به دنبال رسیدن به مقصود خود یعنی فرار از شفافیت بود.

وی اظهار کرد : با یک تصمیم نسنجیده به دلالان قدرت ندهیم. من مطمئنم که فردای اختیاری شدن عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران، همان باندهای قدیمی و دلالان سرشناس بازار پتروشیمی که طی سال های اخیر به دلیل عرضه مستمر محصولات در بورس، فعالیت کمرنگی داشته‌اند، دوباره به میدان می آیند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا