ترکیب شورای پول و اعتبار به نفع غیر دولتی ها تغییر کند

احمد یزدان پناه استاد دانشگاه در خصوص انحلال شورای پول و اعتبار به موبنا گفت: یکی از این اتفاقات هدف گذاری دولت در خصوص تورم است که اگر این اتفاق رخ دهد باید در ابتدا شفافیت صورت گیرد و بعد از شفافیت پاسخگویی مسئولان را در پی  داشته باشد. به این معنا که مسئولان باید در برابر تصمیماتی که اتخاذ می کنند چه در اجرا و چه در عدم اجرایی کردن آنها  پاسخگو باشند .

یزدان پناه ادامه داد: به عنوان یکی از تدوین کنندگان لایحه قانون بانک مرکزی باید بگویم  اگر شورای پول و اعتبار بخواهد اعتبار خود را حفظ کند باید ترکیب  را تغییر دهد و از حالت دولتی خارج شود بنابر این مقرر شد که 2 یا 3 استاد مستقل که در زمینه پول و اعتبار کار کرده باشند در این شورا حضور پیدا کنند .

این استاد پولی و بانکی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما وزیر اقتصاد مسولیت برنامه ریزی در اقتصاد را دارد اما خود این فرد به جرگه نقادان وارد شده و با وزیران دیگر هفته گذشته نامه ای به رییس جمهوری نوشته و از اوضاع بد  بورس و بازار گفته اند که این مسله چیزی نبود که بر کسی پوشیده باشد و نیاز به اطلاع رسانی نداشت.

این استاد دانشگاه در خصوص مطالبه خود و افراد مانند خود خاطر نشان کرد: مطالبه ما از وزیر اقتصاد خروج از رکود است و باید به عنوان نیروی محرکه در بازار وارد شوند ومشکلات را مرتفع کنند.

وی در پایان گفت : بحث ما در این خصوص تاسیس یک نهاد جدید نبوده است. بلکه به دلیل اینکه شورای پول و اعتبار نمی تواند به عنوان مقام ناظر بر سیستم پولی کشور نظارت لازم را داشته باشد و از سوی دیگر نمی تواند در خصوص مسایل پولی کشور هدف گذاری کنند، مصر هستیم این ترکیب باید عوض شود نه اینکه شورا منحل شود.

131

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا