«کریستی» میزبان هنرمندان شاخص قرن 20

حراج پاییزه «کریستی» نیویورک 9 نوامبر 2015 مجموعه‌ای از آثار هنرمنان سرشناس قرن بیستم مانند «پل گوگن»، «پابلو پیکاسو»، «آمادئو مودیلیانی» و «روی لیختنشتاین» را برای فروش می‌گذارد.

دو اثر از «پل گوگن» نقاش و هنرمند سرشناس فرانسوی شامل یک نقاشی و یک مجسمه مربوط به روزهای حضور این هنرمند در جزیره تاهیتی است.

نقاشی «مرد جوان با یک گل» یکی از آثار «گوگن» است که او در سال 1981 و به فاصله کمی از رسیدن به تاهیتی خلق کرده و حراجی کریستی قیمت 12 تا 18 میلیون دلاری را برای آن تخمین زده که «گوگن» آن را با الهام از مردی کشیده است که به او برای پیدا کردن چوب با هدف ساختن مجسمه کمک کرده بود.

این نقاشی ابتدا در سال 1900 به قیمت 200 فرانک به «هنری ماتیس» فروخته شد و بعدها توسط «لیلی بلیس» یکی از بنیان‌گذاران موزه هنرهای مدرن نیویورک خریده شد.

اکنون رکورد فروش آثار نقاشی «گوگن» مربوط به اثری با عنوان «مردی با تبر» است که در سال 2006 در حراجی کریستی به قیمت 3 / 40 میلیون دلار به فروش رفت.

دیگر اثر ارائه‌شده از «گوگن» در حراجی پاییز کریستی، یک مجسمه چوبی از یک زن اهل تاهیتی است که قیمت 18 تا 25 میلیون دلار برای آن تخمین زده شده است.

نقاشی‌های «گوگن» طرفداران زیادی دارد و در فوریه امسال نیز یکی از آثار او با عنوان «چه زمانی ازدواج می‌کنی؟» به مبلغ نزدیک به 300 میلیون دلار به‌صورت خصوصی فروخته شد.

از دیگر آثار شاخص حراج پاییزی کریستی می‌توان به یکی از مجسمه‌های «آمادئو مودیلیانی» اشاره کرد که انتظار می‌رود بیش از 100 میلیون دلار به فروش برسد و از رکورد 71 میلیون دلاری فروش آثار این هنرمند ایتالیایی عبور کند.

حراجی کریستی برای نقاشی «پرستار» اثر «روی لیختنشتاین» هنرمند آمریکایی که در 20 سال اخیر در بازار خرید و فروش آثار هنری اثری از آن نبود نیز قیمتی بیش از 80 میلیون دلار پیش‌بینی کرده است.

«مردی با شمشیر» که تصویرگر «پابلو پیکاسو» به‌عنوان یک تفنگندار در سال 1969 است نیز می‌تواند در حراجی کریستی نیویورک تا 25 میلیون دلار به فروش برود.

176/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا