خودروهایی که مردم بیشتر می خرند

اين بازار كه روزگاري شاهد رونمايي از خودروهاي زير ١٠٠ ميليون براي جذب مشتريان عام خود بود، چندي است كه با تغيير رويكرد دولت نسبت به واردات خودروهاي لوكس با يك تغيير جهت مشهود در حال رونمايي از خودروهايي است كه در رنج بالاي ١٠٠ ميليون هستند.

البته پيش‌تر و در دولت قبل واردات خودروهاي لوكس يك امر طبيعي و عادي بود اما به يكباره موضوع واردات خودروهاي لوكس در سيبل انتقادات قرار گرفت و قرار شد هيچ خودروي لوكسي وارد نشود؛ موضوعي كه حتي به سوءاستفاده‌هايي در آن زمان منجر شد.

با اين حال چندي است كه باز هم دولت مجوز واردات خودروهاي لوكس را با ضوابط خاص آغاز كرده است و بنا به گفته رييس سازمان توسعه تجارت ضوابط واردات خودروهاي لوكس تغيير مي‌كند. از سويي يكي ديگر از نكات جالب توجه در اين بازار تغيير مكان كشورهاي وارد‌كننده است.

ايران كه تا سال پيش محل تركتازي خودروهاي چيني بود چندي است كه خودروهايي را رونمايي مي‌كند كه همگي از اروپا سرچشمه مي‌گيرند. ظاهرا كيفيت در خودروهاي اروپايي و البته گردش رويكرد ايران به خودروهاي خارجي موجب شده تا اين‌بار اروپايي‌ها جايگزين بلامنازع چيني‌ها باشند و چيني‌ها كه روزهاي زيادي در ايران جولان مي‌دادند حالا در مقابل انگليسي‌ها سر تعظيم فرود آورده‌اند.

گويا روزگار خداحافظي با چشم بادامي‌ها در خودروهاي لوكس نزديك شده است. بر اين اساس بازار خودرويي ايران در روزهاي گذشته شاهد رونمايي از خودرو‌هاي انگليسي و فرانسوي است؛ رونمايي‌هايي كه با خودروي انگليسي لوتوس و ‌ام‌جي ٥ شروع شد و با برند دي‌اس فرانسوي ادامه يافته است و خبرها حكايت از ورود خودروهايي در اين كلاس در آينده نزديك دارند.

خودروهايي كه همه در رنج بالاي ١٥٠ ميليون تومان هستند و از نوع خودروهاي پرسرعتي هستند كه به نظر نمي‌رسد جاده‌هاي ايران توان تحمل آنها را داشته باشد. در عين حال گويا الزام حفظ كيفيت در خودروهاي وارداتي و تردد كننده در جاده‌هاي ايران دليل اصلي موفقيت برندهاي اروپايي نسبت به آسيايي‌ها و در راس آنها چيني‌هاست.

176/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا