نوسانات ارزی دلیل اصلی رکود بازار است

“سیدمهدی میرمهدی” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به رکود بازار کالاهای آی تی از جمله لپ تاپ، رایانه و غیره اظهار داشت: قیمت نهایی کالاهای وارداتی به کشور تنها با نرخ ارز در کشور تعیین می شوند به طوری که با کوچک ترین نوسانات ارزی بهای فروش این کالاها نیز تغییر می یابد.
وی افزود: استمرار رکود بازار آی تی نیز از دیگر دلایل کاهش قیمت برخی از اقلام آی تی است چرا که فعالان بازار برای فروش بهتر مجبور به تعدیل قیمت می شوند.
میرمهدی با اشاره به کاهش مراجعه کنندگان به بازارهای کامپیوتری طی روزهای اخیر، گفت: همزمان با پرداختن مردم به مراسم های دینی از جمله عزاداری امام حسین(ع)، میزان تقاضا برای انواع کالاها توسط خریداران فردی و همچنین سازمان ها و شرکت ها به طور چشمگیری افت پیدا می کند.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به اینکه هرساله همزمان با شروع ایام محرم بازار کالاهای آی تی با ریزش خریدوفروش روبرو می شود، افزود: معمولا در دهه اول ماه محرم با افت تقاضای مشتریان در بازار بیشتر کالاها به خصوص کالاهای آی تی همراه می شویم؛ اما رکود این بازار در ماه صفر به اوج خود می رسد.
میرمهدی با پیش بینی از کاهش قیمت ها افزود: طبق روال هر ساله پیش بینی می شود که بهای کالاهای آی تی در ماه صفر با کاهش قیمت چشمگیری در بازار عرضه شود.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که بازار کالای ارتباطی دیگر نیز همانند موبایل و تبلت نیز با کاهش تقاضای مشتریان روزهای کم رونق و سردی را سپری می کند.
129/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا