روس ها به دنبال نابودی ارتش آزاد سوریه

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی نیروی هوایی این کشور برای حمایت از ارتش آزاد سوریه خبر داد. ارتش آزاد سوریه مخالفان سوری مورد حمایت غرب هستند.

فرانس بیست و چهار در مسکو در این باره که آیا اعلام این خبر حاکی از تغییر واقعی در رویکرد روسیه در قبال مخالفان میانه رو سوریه است یا اینکه شروطی برای این کمک مطرح است گفت: روسیه در حال ارزیابی اوضاع است.

ولادیمیر پوتین دو روز قبل اعلام کرد وجود مخالفان میانه رو در سوریه را به رسمیت نمی شناسد. وی حتی به طنز نیز گفت آیا مخالفان میانه رو کسانی هستند که سر ها را با میانه روی می برند. به گفته وی همه کسانی که با بشار اسد مخالف هستند تروریست هستند.

هر چند گاهی روسیه خاطرنشان می کند که ارتش آزاد سوریه وجود ندارد، این کشور در واقع می خواهد بداند که این مخالفان دقیقا کجاها هستند. روسیه همانگونه که سرگی لاوروف اعلام کرد گفته است هدفش حمایت از این مخالفان با حملات هوایی برای مبارزه با دشمنی مشترک یعنی داعش است اما غربی ها که روسیه بی وقفه از آنها می خواهد مشخصات محل استقرار ارتش آزاد سوریه را به آنها بدهد نگران این هستند که روسیه مبادا در واقع به دنبال بمباران کردن آنها باشد.

176/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا