وقت مدیران شهری چه قدر ارزش دارد

هنوز بحث در خصوص صحت و سقم تأثیرات این پدیده آب و هوایی بر روی اقلیم کشور ادامه داشت که بارش های شدید در نقاط مختلف کشور به خصوص سیل ایلام با خسارات میلیاردی نشان داد اگر کشور و به ویژه دربخش مدیریت شهری نسبت به حوادث غیرمترقبه زمستان امسال آمادگی کامل نداشته باشد باید منتظر زمستان پرحادثه و شاید تلخی باشیم.

این موضوع در تهران با جمعیت فراوان پیاده و سواره اش اثراتی به مراتب ناگوار تر از سایر شهرهای کشور به جای می گذارد .بارش های اخیر تهران و آبگرفتگی شدید خیابان های پایتخت و به دنبال آن ترافیک بسیار سنگین خیابان ها و بزرگراهها نشان از عدم آمادگی مدیریت این کلان شهر در برابر این وقایع دارد.

مدیریت شهری تهران به جای آمادگی و برنامه ریزی و همچنین هدایت عوامل اجرایی در مواقع بحرانی گاه بی گاه در بخش های دیگر کشور سرک می کشد و با انتقاد از اقدامات ایشان عرض اندام می کند که مبادا مردم  چهره اش را برای انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری فراموش کنند.

در این میان بد نیست گریزی هم بزنیم به برنامه ریزان حوزه شهری در شورای شهر تهران که برخی از آنان در این ایام مشغول تماشای بازی همکارشان در سریال های تلویزیونی بودند و فارغ از اتفاقات کلانشهر تهران !

اگرچه این سوال همیشه برای نگارنده مطرح بوده که در شهری که اینهمه فارغ التحصیل و متخص در امور شهری وجود دارد حضور ورزشکاران و هنرمندان در شورای شهر چه ضرورتی دارد ، اما به نظرشما شهری که 11 میلیون جمعیت ساکن و حدود 4 میلیون جمعیت شناور دارد و روزانه حدود 22 میلیون جابجایی در آن رخ می دهد شهردارش چقدر وقت اضافه برای سرک کشیدن در اموری که به وی مربوط نیست دارد و نیز عضو شورای شهرش چقدر وقت اضافه دارد که بازیگر نقش اصلی بک  سریال چند قسمتی باشد.

برای اینکه اعداد بالا بهتر ملموس باشد یادآور می شوم که 22 میلیون جابجایی یعنی اینکه فرض کنید کل جمعیت کشورهای اسکاندیناوی شامل سوئد، فنلاند و نروژدر یک روزیک بار جابجایی درون شهری انجام دهند .

130

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا