دلار ٣هزارو ٥٢٢ تومان شد

سکه اما حرکتی معکوس داشت و نزول را تجربه کرد. دیروز هر سکه طرح‌جدید نسبت به روز پنجشنبه ١٠هزار تومان کمتر معامله شد. پایین‌ترین نرخی که برای این سکه در جریان معاملات ثبت شد، ٩٠٥هزارتومان بود اما این سکه در آخرین معاملات اندکی تقویت شد و با قیمت ٩٠٩هزار تومان به معاملات خود پایان داد. در کاهش قیمت سکه در تهران، نقش اونس جهانی طلا بسیار پررنگ بود. هر اونس طلا نسبت به بسته‌شدن بازار در روز پنجشنبه گذشته ٢٠ دلار افت قیمت داشت و در نهایت با هزارو ٨٩ دلار به تعطیلات پایان هفته رفت. این نزول قیمت سریعا در قیمت سکه مشاهده شد. به‌این‌ترتیب قُری ١٧هزارتومانی سکه در روزهای گذشته به هفت هزارتومان حباب مثبت تبدیل شد.
سقوط طلا با انتشار گزارش کار
افت ٢٠دلاری طلا در بازارهای جهانی به‌دنبال انتشار گزارش وزارت کار آمریکا درخصوص ایجاد ٢٧١ هزار فرصت شغلی طی ماه اکتبر رخ داد. این نرخ، پایین‌ترین سطح در سه‌ماهه اخیر است. به گزارش رویترز، تازه‌ترین گزارش وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد اقتصاد این کشور طی ماه اکتبر بیش از ٢٧١ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده که این رقم بالاترین رکورد از دسامبر سال ٢٠١٤ میلادی به‌شمار می‌رود. انتشار آمارهای امیدوارکننده و مثبت درخصوص وضعیت بازار اشتغال آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در نشست دسامبر را تقویت کرده و تأثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است. افت شدید قیمت طلا در هفته جاری از سال ٢٠١٣ میلادی بی‌سابقه بوده است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا درخصوص بهبود اوضاع بازار اشتغال در ماه اکتبر، انتظارات و گمانه‌زنی‌ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو تا پایان امسال تقویت شده است.
نتایج جدیدترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین‌المللی نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز تحت‌تأثیر گزارش وزارت کار آمریکا با افت بیشتری روبه‌رو خواهد شد. گزارش وزارت کار آمریکا موجب ادامه روند نزولی قیمت طلا در روزهای آینده خواهد شد. به گزارش کیتکو، انتشار آمارهای مربوط به بهبود وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه اکتبر موجب شده تا ارزش دلار به بالاترین سطح خود در سه‌ماهه اخیر برسد و قیمت طلا نیز با افت بیشتری روبه‌رو شود. در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکو از فعالان اقتصادی ٣٢٧ نفر شرکت کرده‌‌اند که از این تعداد ١٨٠ نفر معادل ٥٥ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت. از ٣٧ کارشناس‌ارشد اقتصادی نیز ١٥ نفر در نظرسنجی این هفته کیتکونیوز شرکت کرده‌‌اند که از این تعداد نیز شش‌نفر معادل ٤٠ درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. شش‌نفر دیگر معادل ٤٠ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی کاهش خواهد یافت و سه‌نفر معادل ٢٠ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند نزولی قیمت طلا پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا موقتی خواهد بود و با افزایش مجدد تقاضا، قیمت نیز با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا