زن جوان طعمه زورگيري‌هاي خلافكار‌معروف

در مورخه 04/08/1394 فردي با مراجعه به دادسراي ناحيه 34 تهران و طرح شكايتی عنوان داشت كه دو مرد و يك زن، ضمن ضرب و شتم وي اقدام به زورگيري اموالش نموده و با تهيه فيلم قصد اخاذي از وي را دارند. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت مقرون به آزار و اخاذي» به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 34 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
اظهارات شاكي
شاكي پرونده پس از حضور در اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: «در ساعت 14 مورخه 04/08/1394 همسر يكي از دوستانم (عباس) بنام مريم با بنده تماس گرفت؛ ايشان به من گفت: «عباس با شما كار دارد؛ مي‌تواني به منزل ما بيايي ؟» از او خواستم تا گوشي را به عباس بدهد تا با او صحبت كنم ولي اصرار كرد كه عباس حالش خوب نيست و نمي‌تواند صحبت كند؛ به همين علت به منزل عباس در منطقه شادآباد رفتم. به محض ورود به خانه، ناگهان دو نفر مرد روي سرم ريخته و با قمه و چاقو مرا تهديد كردند كه هرچه مي‌گويند بايد انجام دهم. مشخص بود كه از قبل همه برنامه‌هايشان هماهنگ شده بود؛ يكي از افرادي كه قمه دستش بود و مشخص بود كه رئيس آنهاست، به زور لباس هايم را از تن درآورد و از من فيلمبرداري كرد. آنها علاوه بر گرفتن تمامي‌وجوه نقد همراهم، كارت عابربانك مرا نيز گرفتند؛ مريم به‌همراه يكي از آنها از خانه بيرون رفت؛ پس از مراجعه مجدد آنها به خانه متوجه شدم كه به يك طلافروشي رفته و با پول داخل حساب طلا خريده‌اند. نهايتا در ساعت 21:30 مرا رها كردند اما تهديد كردند كه تنها 24 ساعت فرصت دارم تا پول بيشتري برايشان تهيه كنم و در غير اين صورت فيلم مرا در بين اقوام و دوستانم پخش خواهند كرد».
دستگيري دو متهم پرونده
كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي با مراجعه به محل سكونت عباس و مريم، در تحقيقات نامحسوس از محل اطلاع پيدا كردند كه چندي پيش عباس از مريم متاركه نموده و در حال حاضر مريم به تنهايي زندگي مي‌كند؛ بنا بر اظهارات تعدادي از همسايگان، افراد مختلفي به منزل مريم رفت و آمد دارند كه همين موضوع باعث اعتراض و ناراحتي آنها شده است. با توجه به اطلاعات به دست آمده از وضعيت محل زندگي مريم و شناسايي محل توسط شاكي پرونده به عنوان محل نگهداري وي، كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي با اخذ دستور قضائی ضمن ورود به اين محل اقدام به دستگيري مريم (32 ساله) و يكي ديگر از متهمان بنام سامان (22 ساله) كردند. سامان و مريم پس از انتقال به اداره شانزدهم، در تأييد اظهارات شاكي عنوان داشتند كه طراحي تمامي‌اقدامات آنها توسط يكي از مجرمان سابقه‌دار بنام اكبر. چ (28 ساله) انجام شده و تهيه فيلم از شاكي پرونده نيز توسط اكبر صورت گرفته است. مريم در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: «بنده به درخواست اكبر معروف به سعيد با شاكي تماس گرفتم و از او خواستم تا به بهانه ملاقات با عباس (همسر سابق متهمه) به خانه ما بيايد. در زمان ورود شاكي به خانه، اكبر و سامان با قمه و چاقو به سمت او حمله‌ور شده و…». سامان با اعتراف به اين موضوع كه در طول سه ماه گذشته علاوه بر شاكي پرونده از دو نفر ديگر به همين شيوه و شگرد زورگيري و اخاذي داشته‌اند، در اعترافاتش به كارآگاهان گفت: « ابتدا مريم با آنها تماس مي‌گرفت؛ زمانيكه آنها به خانه مي‌آمدند، من و اكبر كه داخل خانه حضور داشتيم، با قمه آنها را تهديد كرده و اكبر از آنها فيلم مي‌گرفت. پس از ضرب و شتم و گرفتم اموال، اكبر عنوان مي‌كرد كه مي‌بايست پول بيشتري تهيه كنند تا او فيلمشان را پخش نكند؛ از آنجایي‌كه آن دو نفر اكبر را كاملا مي‌شناختند – حتي يك از آنها از بستگان اكبر محسوب مي‌شد – از ترس اكبر پول درخواستي وي را تهيه كردند» .
دستگيري سركرده گروه
كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي با شناسايي محل تردد سركرده گروه در بوستان الهام در منطقه بلوار فردوس، اقدام به دستگيري اكبر كردند؛ در زمان دستگيري، اكبر قصد داشت تا با تهديد سلاح سرد و درگيري با كارآگاهان از محل متواري شود كه دستگير و به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد؛ در همان بررسي اوليه سوابق متهم مشخص شد كه اكبر. چ از مجرمان سابقه داري كه بارها به اتهام ارتكاب جرائم مختلف سرقت، كلاهبرداري، نزاع و درگيري و… بارها دستگير و روانه زندان شده است. سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با اعتراف صريح هر سه متهم به اخاذي و تهيه فيلم از شاكي پرونده و همچنين اعتراف صريح به اخاذي در طول سه ماه گذشته، قرار قانوني از سوي مقام محترم قضائی صادر و متهمان جهت شناسايي ديگر جرائم ارتكابي در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند ».

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا