مظلومیت پیروزی آفرین است

به گزارش ایرنا جاسم جادری شامگاه پنجشنبه در دومین سوگواره فرات عشق در بندرعباس افزود: حرکت مظلوم برعلیه ظالم گاهی زود و گاهی نیز در گذر زمان به نتیجه می رسد.
وی با اشاره به فلسفه و چرایی برگزاری آیین ها و مراسم های عزاداری برای امام حسین (ع) توسط مسلمانان و غیر مسلمانان ، ابراز داشت: انسان باید هنگام شرکت در این مراسم ها نکته ها و درس های تازه ای فرا گرفته و در زندگی سیاسی و اجتماعی آنها را بکار گیرد.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تاریخ در حال تکرار است و اکنون عده ای به نام دین سر مسلمانان و اسلام را می برند، ادامه داد: عزاداری برای سالار شهیدان زمانی ارزش دارد که راه ، هدف و آرمان حسین (ع) را شناخت و با بصیرت در آن مسیر گام برداشت.
جادری اضافه کرد: آیا اگر اکنون بین یزید و حسین زمان درگیری و نبردی رخ دهد آن اندازه بصیرت داریم که در برابر شبهه افکنی ها و تبلیغات فراوان حکومت های فاسد سردر گم نشده و حق را تشخیص دهیم.
وی با اشاره به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، گفت: از مردم استان هرمزگان به دلیل ارسال مواد غذایی برای زائران حسینی تشکر می کنم.
وی افزود: هرمزگان تنها استانی بود که 10 کامیون مواد غذایی را برای استفاده زائران به مواکب امام حسین (ع) ارسال کرد.
به مناسبت اربعین حسینی دردومین سوگواره فرات عشق ، 15 گروه و هیات مذهبی از اقوام مختلف ساکن در هرمزگان برنامه هایی نوحه خوانی، سنگ زنی، شروند خوانی، چاوش خوانی، سنگ زنی، دمام زنی، مرشد خوانی و تعزیه، سخنرانی مذهبی به زبان عربی پرداختند.
184/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا