آقاي اردوغان! در ايران رسانه ها از رئيس جمهور خط نمي گيرند

مهدی دل روشن/ روزنامه نگار
لحظاتی را در ذهنم بازسازی می کنم که سلطان نئوعثمانی در اتاق عملیات ریاست جمهوری نشسته است و با نخست وزیر داوود اوغلو با فرماندهان نیروی هوایی ترکیه، پیام رد و بدل می کند. هیجان تمام وجود آقای رئیس جمهور را فرا گرفته است. به زیر دستانش می گوید می خواهم کاری کنم که همه دنیا بگوید قدرت عثمانی از تزار بیشتر است. احساس می‌کند با زدن جنگنده روسی، به خودش و کشورش، قدرتی مضاعف می‌بخشد. همه چیز آماده است و ناگهان فرمان شلیک از پشت تلفن صادر می‌شود… اما کدام شلیک؟ شلیک به چی؟ فکر می کنم حرکت اردوغان و دار و دسته اش بیشتر شبیه به یک حرکت بومرنگی بود. موشکی که به سمت سوخو 24 رفت و آن را ساقط کرد اما دوباره به سمت خودش برگشت! آن هم چه برگشتی؛ چندتای آن ها را می گویم. تحریم علمی، تحریم اقتصادی، تعلیق قرار دادهای اقتصادی، تحریم گردشگری و …. . چیزی حدود 20 میلیارد دلار ضرر.
برگردیم به اصل ماجرا؛ مردی که این روزها حسابی عصبانی‌است و شاید کسی در آنکارا، جرأت ندارد جلوی چشمان او آفتابی شود. کم نیستند اتهام‌هایی که از سوی کرملین به او نسبت داده شده است. تمام این عوامل و رو شدن دست او در ارتباط مالی فامیلی اقتصادی با تروریست‌های داعشی، باعث شد تا او در اقدامی به تعبیر سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، بی‌ادبانه و خارج از نزاکت در مقابل رئیس جمهور روحانی، گستاخی کند و بگوید به او پیغام داده ام که به رسانه هایت بگو که در مقابل ارتباط من با داعش حرف نزنند! اما شاید مشاوران اردوغان درباره فضای رسانه ای ایران به او اطلاعات اشتباهی داده اند. اینجا در ایران، چند صدایی کامل حاکم است و به رغم اختلاف دیدگاه ها در رسانه های شنیداری، دیداری و نوشتاری، هر کدام بدون خط گرفتن از رئیس جمهور روحانی، حرف خود را می‌زنند و از هیچ مقامی، دستور نمی‌گیرند. اینجا در ایران، همه رسانه‌ها، اردوغان را می شناسند. آنقدر که ما ایرانی ها از ماجراجویی‌های او برای احیای امپراتوری عثمانی مطلب نوشته ایم، شاید تحلیلگران روزنامه‌های جمهوریت، حریت و زمان مطلب ننوشته باشند. تمام روزنامه‌نگاران و رسانه‌های ایرانی، آنقدر استقلال دارند که به راحتی تمام روسای جمهور بزرگ دنیا را نقد می کنند چه برسد به …. .
به هر حال آقای اردوغان! اگر رئیس جمهور محبوب کشورمان، دکتر روحانی به دلایلی منطقی جواب شما را ندادند و در دام بازی پلیتیکی شما گرفتار نشدند، شما برای رسانه های ایرانی، شاخ و شانه نکشيد. ما لازم باشد به گفته دبیر مجمع تشخیص، دکتر محسن رضایی، اسناد روابط مالی نفتی شخص شما، پسرهایتان و دامادتان با داعش را منتشر می کنیم تا مردم فرهیخته ترکیه بدانند که چه کسی روی صندلی رئیس جمهوری کشورشان نشسته است.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا