ناسا نخستین رایانه کوانتومی جهان را معرفی کرد

به گزارش موبنا، مهندسان ناسا با همکاری گوگل در تلاشند از این رایانه کوانتومی برای انجام تحقیقات در عرصه تحقیقات پیرامون رایانه‌های جدید استفاده کنند.

اگرچه از هم اکنون تا زمانی که رایانه‌های کوانتومی به صورت گسترده وارد بازار جهانی شوند مدت زیادی باقی مانده است، ولی این تحقیقات جدید می‌تواند فرآیند حل مشکلات و پیچیدگی‌های پیش‌رو را به طور کامل متحول کند.

نخستین رایانه کوانتومی جهان که هم‌اکنون در اختیار ناسا است، برای تحقیقات دانشگاهی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه مانند دیگر ابرکامپیوترهای ناسا به اینترنت متصل شده است تا مراکز تحقیقاتی دانشگاهی بتوانند از آن استفاده کنند.

مهندسانی که روز گذشته نخستین ابرکامپیوتر جهان را به رسانه‌ها معرفی کردند، قابلیت‌های قابل ملاحظه آن را بیان کردند و البته توضیح زیادی در مورد امنیت دستگاه ندادند.

«دیوید بِل» مدیر انجمن تحقیقات فضایی دانشگاه‌ها در پاسخ به سوال یکی از رسانه‌ها گفت:‌ «برای این رایانه کوانتومی فایروال‌های فراوان در نظر گرفته شده است و ما انواع خدمات امنیتی را در آن مورد استفاده قرار داده‌ایم».

به هر حال، این دستگاه قوی‌ترین رایانه ساخته شده به دست بشر محسوب می‌شود که می‌تواند مسایل پیچیده را حل کند. این دستگاه با ابرکامپیوترها کاملا متفاوت است و سازمان ناسا پیش‌بینی می‌کند که در آینده به صورت انبوه تولید شود تا امکان استفاده خانگی از آن هم فراهم آید.

100/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا