کاربران یاهو پیام‌های هشدار دهنده امنیتی دریافت می‌کنند

به گزارش موبنا، این گزارش در حالی منتشر شده است که پیش از این دیگر شرکت‌های فناوری از جمله فیسبوک، توئیتر و گوگل نیز اعلام کردند اقدام مشابه را برای کاربران خود انجام می‌دهند.

شرکت اینترنتی یاهو با اعلام این خبر روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «اگر ما به طور قطع یک حمله اینترنتی به حساب کاربری شما را تشخیص دهد و متوجه شویم عامل حمله با حمایت آژانس‌های دولتی انجام شده است به شما هشدار می‌دهیم».

«باب لورد» مدیر امنیت اطلاعات یاهو نیز در این باره گفت: «این پیام‌های هشدار دهنده به صورت مستمر برای کاربران ما ارسال می‌شوند. ما پس از محاسبات دقیق و تشخیص درست حملات صورت گرفته به حساب‌های کاربری، افراد را از این مسئله آگاه می‌کنیم».

کاربران پس از دریافت این پیام‌های هشدار دهنده می‌بایست به سرعت اقدامات امنیتی را انجام دهند. در برخی شرایط تشخیص دو مرحله‌ای هویت کاربر لازم است و در بعضی شرایط کاربر می‌بایست به سرعت رمز عبور خود را عوض کند.

لازم به ذکر است دریافت پیام‌های هشدار دهنده از سوی یاهو صرفا به این معنی نیست که حساب کاربری افراد هک شده است. بلکه یاهو این اقدامات را به صورت پیشگیرانه انجام می‌دهد.

100/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا