گوگل تبلتی ساخته است که دنیای پیرامون را سه‌بعدی می‌بیند

به گزارش موبنا، در این طرح از یک دوربین دیجیتال دوگانه و تعداد حسگر هوشمند استفاده می‌شود که بر اساس آن گوشی هوشمند یا رایانه لوحی می‌تواند موقعیت جغرافیایی خود را در یک دنیای سه‌بعدی تشخیص دهد.

طرح Project Tango تهیه نقشه‌های سه‌بعدی در فضای بسته را بسیار آسان می‌کند و صرف اینکه کاربران در محیط پیرامون خود قدم بزنند، دوربین‌ها به صورت خودکار نقشه سه‌بعدی فضا را در اختیار او می‌گذارند.

آگهی تبلیغاتی مشترکی که امروز توسط دو شرکت گوگل و لنوو منتشر شد، نشان داد که این شرکت‌ها قصد دارند هفتم ژانویه در نمایشگاه CES 2016 از نخستین دستگاه الکترونیکی مبتنی بر Project Tango رونمایی کنند.

در این آگهی تبلیغاتی گفته شد: «دستگاه‌های موبایلی می‌بایست دنیای پیرامون خود را ببینند و آن را هدایت کنند. این کار دقیقا همان روشی است که ما در زندگی روزمره خود دنبال می‌کنیم».

منابع آگاه پیش‌بینی کردند شرکت چینی لنوو در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان از یک دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر فناوری Project Tango رونمایی کند که البته جزییات این گوشی هنوز منتشر نشده است.

سال گذشته گوگل نخستین کیت خود برای توسعه Project Tango روی رایانه‌های لوحی را ارایه کرد. بر اساس این کیت یک دستگاه رایانه لوحی مبتنی بر تراشه NVIDIA Tegra K1 مجهز به چهار هسته پردازشگر، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و نمایشگر 7 اینچی 1080 در 1920 پیکسلی ارایه شد. در آن زمان فقط 4000 دستگاه از این محصول ساخته شده بود که به قیمت 1024 دلار فروخته می‌شد.

100/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا