زن قاتل مياندرودي اعدام شد

این حکم قصاص صبح دیروز در «سه ‌راه اسلام‌آباد» شهر «سورک» شهرستان «مياندرود»، با قرائت حکم و با حضور مسئولان قضائي و انتظامي در ملأ عام اجرا شد.  شهرونداني که در زمان اجراي حکم در محل حضور داشتند، ضمن تقدير و تشکر از عملکرد نيروي انتظامي در شناسايي و دستگيري عوامل ناامني و شرارت در جامعه، از اجراي سريع حکم اعدام اين قاتل از سوي دستگاه قضائي قدرداني کردند.
در ارديبهشت‌ماه ‌سال‌جاري زن جوان به نام خدیجه رمضانی را که قرار بود، براي دندانپزشکي به شهر «ساري» برود، سوار خودرو پرايد مشکي رنگ کردند و پس از سرقت طلاهای او با انتقال وي به جنگل‌هاي شهرستان «نکا» او را به طرز هولناکی به قتل رساندند. پس از این حادثه پليس آگاهي استان و عوامل انتظامي شهرستان‌هاي مياندرود و نکا با توجه به پيچيدگي پرونده و عدم وجود هرگونه سرنخي در اين ارتباط، سرانجام پس از گذشت ٢ هفته کار اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي، رد ٢ مظنون اصلي اين پرونده را شناسايي کردند.

ماموران پليس در ادامه با شناسايي مخفيگاه مظنونان به قتل و هماهنگي قضائي، متهمان به آدم‌ربايي و قتل را در یک عمليات ضربتي دستگير کردند. متهمان پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفتند و در تحقيقات به پلیس گفتند: «روز حادثه اين زن را با انگيزه سرقت جواهرات و پول نقدش، سوار بر خودرو شخصي خود کردیم و با انتقال وي به يکي از روستاهاي حومه شهرستان ساري او را به قتل رساندیم و پس از سرقت طلاهایش، جنازه او را در يکي از مناطق جنگلي شهرستان نکا رها کردیم.»

با اعتراف این متهمان پرونده آنها برای رسیدگی به دادگاه فرستاده شد. رئيس شعبه دوم دادگاه کيفري دادگستري مازندران در ارتباط با حکم همدست قاتل گفت: «متهم رديف دوم به اتهام معاونت در قتل عمدي به تحمل ٢٥‌سال حبس تعزيري محکوم شد.  این متهم نیز به اتهام مشارکت در قتل، آدم‌ربايي و سرقت به عنف و آزار به ترتيب به قصاص و ١٥‌سال و ١٠‌سال حبس و ٧٤ ضربه شلاق محکوم شد که در مجازات‌هاي تعزيري با توجه به ماده ١٣٤ قانون مجازات اسلامي مصوب ‌سال ١٣٩٢ فقط مجازات اشد قابل اجرا و اعمال است.»

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا