پایان زورگیری‌های خشن دو زن شیکپوس

روز ١٦ شهریور‌ سال جاری بود که مرد جوانی به گشت کلانتری ١٣٩ مرزداران رفت و در شکایتی به ماموران گفت که ازسوی دو زن مورد زورگیری و سرقت قرار گفته است. با اعلام این شکایت پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، برای رسیدگی دراختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، درباره جزییات ماجرای این زورگیری به کارآگاهان گفت: «ساعت ٣ ظهر بود که مقابل دستگاه عابربانک در بلوار مرزداران ایستاده بودم. درهمان لحظه زن جوانی با ظاهری آراسته و شیک از من خواهش کرد تا مبلغ ٢٠٠‌هزارتومان را ازطریق تراکنش مالی به حساب کارت وی منتقل کرده و در عوض این مبلغ ٢٠٠‌هزارتومان را به صورت نقدی تحویل بگیرم. من هم درخواست این زن جوان را قبول کردم و پول را به شماره کارتش واریز کردم. برای گرفتن مبلغ ٢٠٠‌هزارتومان پول خود، به همراه این زن به محل پارک یک خودرو ٢٠٦ نقره‌ای‌رنگ که در آن زن دیگری نیز در پشت فرمان خودرو نشسته بود، رفتم. هنگام تحویل گرفتن پول این دو زن تعارف کردند که اگر مسیر حرکت من با آنها مشترک است، می‌توانند مرا تا قسمتی از مسیر مشترک برسانند. من هم که عجله داشتم برای آن‌که زودتر به خانه برسم، درخواست آنها را قبول کرده و سوار خودرو شدم. به محض حرکت خودرو، ناگهان این دو زن رفتار خود را تغییر داده و با چاقو به سمت من حمله‌ور شدند. آنها با تهدید همین چاقو یک‌میلیون و٢٠٠‌هزارتومان پول نقد، یک دستبند طلا، کیف حاوی لپ‌تاپ و کارت عابربانک مرا گرفته و به سرعت متواری شدند.»
پس از اظهارات شاکی و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان پایگاه دوم با مراجعه به شعبه بانک و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی تصویر یکی از متهمان و همچنین شماره پلاک خودرو ٢٠٦ نقره‌ای‌رنگ شدند.
با شناسایی آخرین مالک خودرو٢٠٦، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این خودرو متعلق به یکی از مجرمان سابقه‌دار پایگاه دوم به نام «یاسمین» ٢٨ساله است که ‌سال گذشته به اتهام سرقت منزل در منطقه بلوار فرحزاد، به همراه یکی از دوستانش به نام آتنا ٣٢ساله دستگیر و درحال حاضر هر دونفر با تأمین قرار آزاد هستند.
با شناسایی تصویر یاسمین توسط مالباخته و احتمال همدستی آتنا ٣٢ساله در سرقت اخیر تصویر وی به مالباخته نشان داده شد که بلافاصله آتنا نیز مورد شناسایی قرار گرفت.
با شناسایی یاسمین و آتنا، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با مراجعه به محل سکونت آنها در مناطق پاسداران و سعادت‌آباد، هر دونفر را دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. هر دو متهم پس از مواجه حضوری با شاکی پرونده، به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند.
سرهنگ سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: «با توجه به اعتراف هر دو متهم، قرار قانونی ازسوی مقام قضائی صادر و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شناسایی سرقت‌های مشابه توسط متهمان در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.»

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا