بهترین مراکز جهان برای ترکیب مد و فناوری (+عکس)

موبنا، رضا خواجه‌وند – ترکیب مد و فناوری از جمله اتفاقاتی محسوب می‌شود که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و تردیدی نیست که در آینده نزدیک بیش از هر زمان دیگر محصولات متنوع در این زمینه وارد بازار می‌شود. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در یک سال گذشته ۵۹۵ میلیارد جست‌وجوی اینترنتی با موضوع مد و فناوری در سایت گوگل انجام شد، از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا کنون هفت نشست جهانی با هزاران شرکت‌کننده در این زمینه برگزار شده است،‌ ده‌ها کنفرانس در این زمینهدیار می‌شود و استارت‌آپ کوچک و بزرگ در عرصه مد و فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنند.

فضای مربوط به محصولات بسیار گسترده است و اگرچه هنوز برای بسیاری از کاربران «فناوری مد» مفهوم دقیقی ندارد، ولی طولی نمی‌کشد که به زودی همه مردم از نزدیک با کالاهای مختلفی که در این زمینه ارایه می‌شود برخورد می‌کند. اگر به طور ساده بخواهیم عبارت مذکور را توضیح دهیم به این معنی خواهد بود که استارت‌ آپ‌های فعال در عرصه فناوری روی دنیای مد تمرکز کنند.

نیویورک یکی از بزرگترین مراکز مد در جهان محسوب می‌شود و از این شهر می‌توان به عنوان یکی از بازارهای بزرگ فروش محصولات مرتبط با مد یاد کرد. در فضای امروزی که مد و فناوری با یکدیگر ادغام شده‌اند، نیویورک هم محصولاتی از این دست را به صورت گسترده روانه بازار می‌کند.

کارشناسان بر اساس یک بررسی جامع لیست برترین استارت‌آپ‌های فناورانه شهر نیویورک که در عرصه مد فعالیت می‌کنند را به قرار زیر منتشر کردند.

استارت‌آپ‌ Rent the Runway

این شرکت نوپا به مشتریان خود امکان می‌ده تا طرح‌های مورد نظر خود در حوزه پوشاک و لوازم جانبی را به صورت اختصاصی در اختیار بگیرند. این فرآیند به آنها امکان می‌دهد از بین ۷۲۰ برند مشهور جهان، محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنند.

۱

این شرکت روی پلتفرم خود به مشتریان امکان می‌دهد تا بتوانند پوشاک فناورانه مورد نظر خود را به جای آنکه بخرند، اجاره کنند. این لباس‌ها می‌توانند بین ۴ تا ۸ روز اجاره شوند و البته لباس‌ها بر اساس اندازه و مدل مورد نظر آنها ارایه شوند. در این پلتفرم امکان مشخص کردن زمان تحویل لباس، پرو کردن، پس دادن و … در نظر گرفته شده است.

استارت‌آپ JOOR

این شرکت یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین مد را در اختیار مشتران خود قرار می‌دهد تا هر آنچه که مد نظر دارند را به کمک فناوری به راحتی خریداری کنند. شرکت JOOR به عنوان بزرگترین مرکز فعال در عرصه مد مبتنی بر سیستم سازمان-به-سازمان (B2B) محسوب می‌شود  در آن تمامی برندهای بزرگ و فروشگاه‌های کوچک می‌توانند به صورت آنلاین به یکدیگر متصل شوند.

۲

مرورگر و اپلیکیشن مخصوص JOOR به برندها کمک می‌کند تا آخرین محصولات خود را به راحتی به مشتریان معرفی کنند، با مراکز فروش کالا در ارتباط باشند و به راحتی بازخوردهای مربوط به خریداران را در اختیار بگیرند. پلتفرم JOOR به فروشندگان و کمک می‌کند به راحتی سفارشات مورد نظر را دریافت کنند، گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های خود را در اختیار بگیرند و میزان درآمد به دست آمده را ردیابی کنند.

استارت‌آپ Shoptiques

این شرکت در اصل یک بوتیک آنلاین راه‌اندازی کرده است که علاقمندان به مد می‌توانند از آن خرید کنند. در حالی که بوتیک‌های سنتی حضور گسترده و اثرگذار در دنیای وب ندارند و فروشگاه آنلاین را در اختیار مشتریان خود نمی‌گذارند، ولی Shoptiques توانسته است به عنوان یک بازار آنلاین موفق توجه مشتریان را به خود جلب کند.

۳

این شرکت هم‌اکنون با بیش از ۱۵ هزار بوتیک معروف در سراسر جهان ارتباط مستقیم دارد و محصولات آنها را به صورت آنلاین به مردم معرفی می‌کند. این بوتیک‌ها در کشورهای مختلف قرار گرفته‌اند و مردم در نقاط مختلف جهان می‌توانند به راحتی محصولات آنها را خریداری کنند.

استارت‌آپ Nineteenth Amendment

پلتفرمی که این شرکت ارایه می‌کند در اصل یک بستر مناسب برای طراحان عرصه مد محسوب می‌شود تا بتوانند آخرین طرح‌ها و اثرات خود را مبتنی بر یک مدل تعاملی و چندمنبعی به نمایش بگذارند.

۴

این شرکت به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط است و از این طریق طراحان را تشویق می‌کند فعالیت گسترده‌تری روی آن داشته باشند. مشتریان هم به این پلتفرم بسیار اعتماد کرده‌اند و هر محصولی را که بخواهند مبتنی بر صنعت مد خریداری کنند، روی آن در اختیار می‌گیرند. این پلتفرم محصولات مرتبط با مد را در سه بخش اصلی به نمایش می‌گذارد.

استارت‌آپ Perch Interactive

شرکت PERCH از طریق ارتباطات تعاملی بین تولیدکننده محصول و مشتری در مغازه‌ها، اجناس را به فروش می‌رساند. زمانی که مشتری یکی از محصولات را در فروشگاه مورد نظر انتخاب می‌کند و آن را برمی‌دارد، PERCH از ابزارهای چندرسانه‌ای خود استفاده می‌کند و به صورت فیزیکی نشان می‌دهد کاربر پس از پوشیدن لباس مذکور چه شکلی خواهد شد.

website_V4

این تاکتیک ویژه باعث شده است رضایت مشتریان افزایش یابد و در مقابل فروش مغازه‌ها نیز بیشتر شود. در حالی که برندهای پوشاک معمولا زمان و هزینه زیادی را برای توسعه کمپین‌های دیجیتالی خود صرف می‌کنند، PERCH معمولا سعی می‌کند با ابزارهای فناورانه در هر فروشگاه اجناس را به فروش برساند.

استارت‌آپ StyleSage

این شرکت در اصل یک پلتفرم تحلیلی استراتژیک مبتنی بر وب را ارایه می‌کند که در آن مراکز فروش محصولات مرتبط با مد حضور دارند و از این طریق می‌توانند به صورت گسترده با بازارهای کوچک و محلی در ارتباط باشند.

۶

پلتفرم مذکور با نام «بلومبرگِ مد» هم شناخته می‌شود و اطلاعاتی را ارایه می‌کند که برندها به کمک آن می‌توانند برای تولید محصول، عرضه گسترده، سرمیه‌گذاری و … برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند و گام‌های بعدی خود را برای حضور در بازار جهانی به بهترین شکل بردارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا