ادغام یاهو و اِی‌او‌اِل برای تولد برند جدید در دنیای فناوری: Oath

ادغام یاهو و اِی‌او‌اِل برای تولد برند جدید در دنیای فناوری: Oath

قرار است یاهو و اِی‌او‌اِل تحت مدیریت ورایزون با یکدیگر ادغام شوند و یک شرکت جدید با نام Oath را راه‌اندازی کنند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – همه کاربرانی که حدود یک دهه قبل حضور خود را در دنیای مجازی آغاز کردند به خوبی با یاهو آشنا هستند و به احتمال قوی از خدمات پست الکترونیکی آن بهره برده‌اند. ولی این شرکت با روی کار آمدن رقبای قدرتمندی چون گوگل نتوانست به حضور خود ادامه دهد و سرانجام مدتی قبل شرکت مخابراتی ورایزون آن را خرید.

با این وجود بر اساس تصمیماتی که به تازگی اتخاذ شده است، یاهو به روشی قبلی ادامه فعالیت نمی‌دهد و قرار است تغییرات عمده برای ادامه حضور آن ارایه شود.

بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده، قرار است یاهو و اِی‌او‌اِل تحت مدیریت ورایزون با یکدیگر ادغام شوند و یک شرکت جدید با نام Oath را راه‌اندازی کنند. پیش‌بینی شده است شرکت جدید از تابستان امسال فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کند و این اتفاق پس از خرید کامل هسته مرکزی یاهو توسط ورایزون صورت می‌گیرد.

ادغام یاهو و اِی‌او‌اِل برای تولد برند جدید در دنیای فناوری: Oath

«تیم آرمسترانگ» مدیر شرکت اِی‌او‌اِل که به خرید یاهو توسط ورایزون کمک‌های فراوان کرد در مورد شرکت جدیدی که قرار است تاسیس شود روی توئیتر توضیح داد. او روی صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی مذکور نوشت: «میلیاردها کاربرد، بیش از ۲۰ برند بزرگ، گروه متوقف نشدنی. TakeTheOath#. تابستان ۲۰۱۷».

یکی از سخنگویان شرکت اِی‌او‌اِل در این خصوص توضیحات بیشتری داد: «در تابستان ۲۰۱۷ شما می‌توانید شاهد آن باشید که یکی از بزرگترین ادغام‌ها در دنیای فناوری صورت بگیرد. طی این اتفاق یکی از بزرگترین برندهای فناوری متولد می‌شود».

پیش‌بینی شده است که «ماریسا مایر» مدیرعامل یاهو در شرکت جدید حضور نداشته باشد. آرمسترانگ قرار است مدیریت شرکت جدید را در دست بگیرد.

شرکت اِی‌او‌اِل از دادن هر گونه توضیح بیشتر در این زمینه خودداری کرد. شرکت یاهو نیز هیچ گونه بیانیه‌ای را در این زمینه منتشر نکرد.