همه دستیارهای صوتی گوشی‌‌های هوشمند به راحتی هک می‌شوند

موبنا – بر خلاف آنچه که تصور می‌شود، هک کردن دستیارهای دیجیتالی از جمله «سیری» اپل و «اَسیستنت» گوگل کار آسانی است و حتی در گوشی‌های هوشمند مدرن هم به راحتی می‌توان این کار را انجام داد. برای هک شدن سیستم‌های مذکور تنها کافی است یک ابزار سخت‌افزاری ۳ دلاری که به یک آمپلی‌فایر و اسپیکر ساده مجهز شده است را خریداری کنید.

در لیست دستگاه‌های آسیب‌پذیر که با این ابزار جانبی به راحتی هک می‌شوند نام مدل‌های مختلف آیفون اپل و گوشی‌های اندرویدی آورده شده است و البته کارشناسان می‌گویند تمام گوشی‌هایی که دستیار صوتی دارند می‌توانند به راحتی به این شکل هک شوند.

با این توضیحات چطور هک کردن دستیارهای دیجیتالی مجهز به هوش مصنوعی صورت می‌گیرد؟ برای این اتفاق میکروفون مربوطه روی دستگاه روشن می‌شود و قادر است تن‌های صدا با فرکانس‌های ماورای صوت را که گوش انسان قادر به شنیدن آنها نیست دریافت کند. در این شرایط تمام این فرکانس‌ها دریافت می‌شوند و سپس آمپلی‌فایر صداها را به فرکانس‌های مورد نیاز خود ترجمه می‌کند و پس از آن گجت مذکور با حذف کردن اصوات می‌تواند به سیستم مرکزی دستیار دیجیتالی دست پیدا کند تا هر آنچه که کاربران با این سیستم انجام می‌دهند را به صورت مستقیم به انجام برساند و بدون آنکه کاربر صدایی را بشنود، کنترل دستیار هوشمند گوشی او را در دست بگیرد.

همه دستیارهای صوتی گوشی‌‌های هوشمند به راحتی هک می‌شوند

این هک بر اساس فرکانس‌های با محدوده بالاتر از ۲۰ کیلوهرتز انجام می‌شود که انسان قادر به شنیدن آنها نیست.

میکروفون‌های نصب شده روی گوشی با یکدیگر تفاوت دارند و از اجزای متفاوت ساخته شده‌اند. با این وجود بیشتر آنها یک سیستم فشار هوا را شامل می‌شوند که در هنگام دریافت فرکانس‌های ماورای صوت به صورت کاملا عادی عمل می‌کنند. «گادی آمیت» یکی از مهندسان حوزه میکروفون گوشی‌های هوشمند توضیح داد این هک به سادگی روی تمام دستگاه‌ها انجام می‌شود.

این نوع هک هم‌اکنون با نام «حمله دلفین» شناخته می‌شود و با توجه به اینکه دلفین‌ها از امواج ماورای صوت برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند، نام مذکور برای آن برگزیده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا