رهایی از اعتیاد به اینترنت با اپ های موبایلی ساده!

رهایی از اعتیاد به اینترنت با اپ های موبایلی ساده!

چگونه می توان با وابستگی به اینترنت مقابله کرد؟ شاید کمی عجیب باشد اما باز هم باید از تکنولوژی کمک گرفت. در ادامه اپ هایی را معرفی خواهیم کرد که برای دست یابی به این هدف مناسب خواهند بود.

موبنا – همان طور که می دانید دنیای تکنولوژیک با وجود مزیت های بیشماری که برای زندگی راحت تر بشر به همراه داشته است، بحث “اعتیاد به اینترنت” را نیز به میان آورده و ممکن است این مسئله تبدیل به یکی از مهم ترین دغدغه های هر فردی شده باشد. در واقع ارتقا سطح تکنولوژی منجر به پیوندی استوار بین انسان و دنیای مجازی شده است. با وجود آن که ارتباطات سریع و آسان و همچنین سهولت در انجام بسیاری از امور را مدیون اینترنت هستیم، اما گاهی این پیوند مبدل به نوعی وابستگی منفی می شود چرا که استفاده بی رویه از هر چیزی می تواند مشکل آفرین باشد! حال وقت آن است که به این پرسش مهم پاسخ داده شود؛ چگونه می توان با وابستگی به اینترنت مقابله کرد؟ شاید کمی عجیب باشد اما باز هم باید از تکنولوژی کمک گرفت. در ادامه اپ هایی را معرفی خواهیم کرد که برای دست یابی به این هدف مناسب خواهند بود.


Offtime

رهایی از اعتیاد به اینترنت با اپ های موبایلی ساده!

به کمک این برنامه می توانید هر آن چیزی که سبب کاهش تمرکز شما بر امور مهم زندگی می شود را مسدود کنید. حتی امکان ایجاد دسترسی محدود به بازی های مورد علاقه تان که وقت شما را می گیرند نیز وجود خواهد داشت. مسدود سازی نوتیفیکیشن ها هم از جمله دیگر امکانات این برنامه است. یکی از بهترین ویژگی های این اپ، قابلیت نمایش میزان و نحوه استفاده از گوشی هوشمند بوده که شخصی سازی شده و کاملا دقیق است. Offtime برای دستگاه های اندرویدی قابل دانلود خواهد بود.


StayOn Task

رهایی از اعتیاد به اینترنت با اپ های موبایلی ساده!

این اپ نیز تا حدود زیادی مشابه برنامه قبلی است. اگر نویسنده، هنرمند، فردی در حال تحصیل هستید و یا به هر فعالیت دیگری اشتغال دارید، به کمک این برنامه قادر به برنامه ریزی بهتر و کنترل میزان استفاده از اینترنت خواهید بود. در واقع تنها کاری که برنامه انجام می دهد، یاری به کاربر در راستای حفظ تمرکز است. StayOn Task برای دستگاه های اندرویدی قابل دانلود خواهد بود.


AppDetox

رهایی از اعتیاد به اینترنت با اپ های موبایلی ساده!

در این برنامه می توانید برای هر کدام از اپ های خود که با استفاده از اینترنت کار می کنند، قواعد و اصول مشخصی را در نظر بگیرید. بدین ترتیب قادر به کنترل وابستگی خود به فضای مجازی گوشی هوشمندتان خواهید بود. هر زمان که از محدودیت های مشخص شده فرا تر روید، توسط خود برنامه به شما اخطار داده می شود. AppDetox را می توانید برای دستگاه های اندرویدی خود دانلود کنید.


Productive Challenge Timer

رهایی از اعتیاد به اینترنت با اپ های موبایلی ساده!

این اپ برای آن دسته افرادی که وابستگی بیشتری به اینترنت دارند، مناسب خواهد بود. می توانید برای هر کدام از امور مهمی که قصد انجام آن ها را دارید، تایمر در نظر بگیرید. نکته جالب در مورد این برنامه، عدم توانایی کاربر در قطع نوتیفیکیشن های آن است. در نتیجه تحت هیچ شرایطی نمی توانید از انجام فعالیت مورد نظر خود فرار کنید! اگر کار خود را به درستی و به صورت تمام و کمال انجام دهید امتیاز بالا تری دریافت خواهید کرد. این اپ برای سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس خواهد بود.


BreakFree

رهایی از اعتیاد به اینترنت با اپ های موبایلی ساده!

همانند سایر برنامه هایی که پیش تر معرفی شد، این اپ نیز مقدار استفاده شما از اینترنت و برنامه های وابسته به آن را بررسی می کند. اما تفاوتی مهم میان آن با دیگر اپ ها دیده می شود و آن نیز تبدیل داده های به دست آمده به “امتیاز وابستگی” خواهد بود! از این طریق می توانید سطح اعتیاد خود به اینترنت و فضای مجازی را بسنجید. از طرفی تعداد دفعاتی که قفل صفحه گوشی هوشمند خود را باز می کنید نیز نشان داده می شود. بر اساس این داده میزان مصرف روزانه مشخص خواهد شد. به کمک برخی از امکانات موجود در این برنامه می توانید نوتیفیکیشن های دریافتی و یا تماس های تلفنی را نیز محدود کنید. BreakFree برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس قابل دانلود است.


 منبع: پول نیوز؛ رکسانادانیالی