ماجرای تمام نشدنی اپل و FBI برای باز کردن قفل آیفون سارقان

موبنا – اگر به خاطر داشته باشید شرکت اپل سال گذشته از آماده‌سازی نسخه ویژه سیستم عامل موبایلی خود برای سازمان پلیس فدرال آمریکا (FBI) سر باز زد و این طور که در خبرهای آن زمان گفته شده بود، دولت آمریکا از اپل خواسته بود ویرایش ویژه‌ای از این سیستم عامل را با نام Govt. OS تولید کند.

بر اساس جزییات تعریف شده این نرم‌افزار ویژه به دولتمردان آمریکایی امکان می‌داد قفل گوشی هوشمند «آیفون ۵اس» که به «سید فاروق» قاتل ماجرای «سن برناردینو» تعلق داشت را باز کنند. اپل درخواست دولت آمریکا در مورد Govt. OS را نپذیرفت، زیرا این نگرانی وجود داشت که اگر سیستم عامل مذکور به هر شکل از سازمان FBI سرقت شود، این امکان وجود دارد تا تمام گوشی‌های آیفون در سراسر جهان آسیب‌پذیر شوند و به راحتی قفل آنها باز شود تا اطلاعات شخصی کاربران در اختیار هکرها قرار گیرد.

ماجرای تمام نشدنی اپل و FBI برای باز کردن قفل آیفون سارقان

«استفان فلاتلی» از مدیران پلیس فدرال FBI روز گذشته طی سخنرانی خود در کنفرانس جهانی امنیت سایبری که در شهر منهتن برگزار شده بود توضیح داد که اپل در مورد این اتفاق بسیار سخت عمل می‌کند و باید اعتراف کرد که این شرکت در چنین مسایلی تمام نبوغ خود را به کار می‌گیرد تا هیچ مشکلی پیش نیاید.

شرکت اپل هم اکنون در حال توسعه سیستم‌های امنیتی خود برای وارد کردن رمز عبور روی گوشی‌های آیفون است تا جلوی هرگونه سوءاستفاده در این زمینه گرفته شود. این مسئله ناخرسندی FBI برای دسترسی به محتوای گوشی سارقان و تبهکاران را به دنبال داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا