سرویس «مای ایکسپریا» سونی بی‌خبر از کار افتاد

موبنا – مرکز توسعه دستگاه‌های موبایلی سونی که از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود تایید کرد فعالیت سرویس ردیابی از راه دور «مای ایکسپریا» را متوقف می‌کند.

اگرچه پیش از این هیچ خبری در مورد توقف فعالیت سرویس مذکور اعلام نکرده بود، ولی گزارش‌های رسیده نشان داد از اوایل هفته گذشته کاربران گوشی‌های هوشمند سونی که قصد داشتند به کمک این سرویس از قابلیت «فایند مای دیوایس» گوگل استفاده کنند، موفق نشده‌اند.

سرویس ردیابی «مای ایکسپریا» مشابه سرویس «فایند مای دیوایس» گوگل کار می‌کند و از آنجایی که هر دو قابلیت یک اقدام مشابه را انجام می‌دهند، این احتمال وجود دارد که سونی تصمیم گرفته است سرویس خود را کنار بگذارد و در عوض کاربران را تشویق به استفاده از سرویس گوگل بکند.

سرویس «مای ایکسپریا» سونی بی‌خبر از کار افتاد

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران به  دنبال توقف فعالیت این سرویس متعجب شده‌اند،‌ هیچ خبر رسمی در این زمینه منتشر نشد و سرانجام با پیگیری‌های رسانه‌های خبری یکی از نمایندگان مرکز توسعه دستگاه‌های موبایلی سونی بیانیه زیر را منتشر کرد: «از تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۱۸ سرویس اینترنتی “مای ایکسپریا” به فعالیت‌های خود پایان داده است و شما هم اکنون برای استفاده از قابلیت مذکور به صورت مستقیم به سرویس “فایند مای دیوایس” گوگل منتقل می‌شوید».

به هر حال اگر شما یکی از مدل‌های گوشی‌های هوشمند «ایکسپریا» را در اختیار دارید، برای ردیابی و یافتن گوشی هوشمند مفقود شده می‌بایست سرویس «فایند مای دیوایس» گوگل را مورد استفاده قرار دهید و سرویس «مای ایکسپریا» را برای همیشه کنار بگذارید. در مجموع گفته می‌شود که این یک تصمیم درست برای شرکت ژاپنی بوده است تا پشتیبانی از سرویس مشابه را کنار بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا