بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال برای جذب سرمایه‌گذار

موبنا – ولی الله فاطمی در پنل تخصصی ارزرمزها در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم در تلگرام و دیگر فناوری های مشابه موفقیت کسب کنیم، اظهار داشت: متاسفانه ترس حاکمیت و سیستم نظارتی نشان داد که جرأت عمل بخشیدن به تکنولوژی‌هایی نظیر تلگرام را نداریم و ثابت کردیم که دانش قابل حصول است اما زمانی که با تهدیدی مواجه می شویم تکنولوژی را از مسیر ناخواسته‌ای عبور می‌دهیم.

وی افزود: حاکمیت باید اجازه دهد برای بلوغ تکنولوژی ها در محیطی پوشش شده فعالیت صورت گیرد. از آنجایی که اقتصاد دیجیتال انقلاب چهارم به شمار می رود، قرار است نظام اقتصادی را جابجا کند و چه بهتر که در این اقتصاد دیجیتال، تکنولوژی را خودمان داشته باشیم و از سویی نیز ابزاری برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار باشد.

فاطمی ادامه داد: ما در شرایط فعلی حاکمیتی و اقتصادی به یک عدم اعتماد رسیدیم. شاید فناوری های نوین راهی برای رسیدن به اعتماد باشد. این صاحب نظر در نظام‌های پرداختی تصریح کرد: معضل جدی دولت در بحث فناوری را می‌توان با سیستم بلاک چین رفع کرد.

امنیت اطلاعات در بلاک چین بسیار بالاست

کارشناس حوزه پولی و بانکی با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربه کشورهای موفق در حوزه استفاده از بلاک چین گفت: استفاده از این مهم در پروژه هالی ملی می تواند به حفظ امنیت اطلاعات کمک کند.

آشتیانی در پنل تخصصی ارزهای رمزی با اشاره به تجربه کشورهای موفق در حوزه استفاده از بلاک چین افزود: کشورهای پیشرفته با بهره گیری از بلاک چین توفیقات خوبی را حاصل کرده اند و ما نیز باید در پروژه های ملی از آن استفاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بلاک چین پدیده خوبی بوده که باعث حفظ اطلاعات و امنیت بالای آنها شده است، افزود: اجرا کردن پروژه های بلاک چین در دولت الکترونیک می توانند کمک های بسیاری در حوزه سوابق مختلف داشته باشند.

در ادامه این پنل مصطفی امیری به عنوان یکی از صاحبان فین تک با انتقاد از اینکه از قدیم با نوآوری در کشور برخوردهای نامناسبی صورت می گرفته است، گفت: امروز بلاک چین از رگ گردن به دولت نزدیک تر است که می تواند با توجه به شرایط موجود، کشور را دگرگون کند.

امیری با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت ها بیشترین استفاده را ببریم، تصریح کرد: واقعیت این است که مجبوریم کسب و کارهای نوین را برای توسعه کشور راه اندازی کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا