آغاز ارائه خدمات بانک ایران زمین بر روی فینوتک
موبنا – سید محمد حسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، اعلام کرد: محصولات بانک با توجه به رویکرد این بانک به عنوان بانک دیجیتال و نیازهای مشتریان با دقت بررسی و با استفاده از ابزارها و شاخصهای الکترونیکی ارائه میشود.
وی ابراز امیدواری کرد که همزمان با سرعت تکنولوژی، سرعت ارائه محصولات این بانک نیز افزایش یابد.
فرهاد اینانلویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین نیز توجه به فینتکها را مهم دانست و ارائه Open API توسط بانکها و تغییر طرز تفکر موجود در نظام بانکی را مهم بر شمرد.
وی با اشاره به امنیت بالا و تیم توسعه حرفهای فینوتک ابراز امیدواری کرد با استفاده از این پلتفرم، توسعه بازار و دستیابی به تراکنش های بیشتر در صنعت بانکداری میسر شود.
سید حامد قنادپور مدیر عامل شرکت ارتباط فردا نیز گفت: «باید پذیرفت، که در تمامی صنایع نیاز به دسترسی به سرویسهای بانکی به شکل ساده تر وجود دارد و این موضوع بدون تعامل بانکها امکان پذیر نیست.
وی با ابراز خرسندی از اضافه شدن بانک ایران زمین به همکاران فینوتک، افزود: نوآوری باز یک تغییر پارادایم است که باید آن را پذیرفت و فینوتک یکی از بازیگران اصلی این تغییر پارادایم است.»
مهسا خمیسی مدیر فینوتک صحبتهای خود را با مروری بر عملکرد فینوتک آغاز کرد. خمیسی گفت:« اکنون پس از گذشت یک سال، با توسعه همکاری با سرویسدهندگانی مانند شرکت نوآوران امین در حوزه بازار سرمایه و بانک ایرانزمین در حوزه بانکداری، تعداد سرویسهای فینوتک از ۱۱ سرویس به عدد ۴۱ افزایش پیدا کرده و این پلتفرم از بانکداری باز به نوآوری باز ارتقا یافته است. همچنین تعداد مشتریان فینوتک به عدد ۱۶۰ رسیده است.
وی دریافت کارمزد از سرویسهای بانکی را یکی دیگر از دستاوردهای مهم فینوتک اعلام کرد؛ موضوعی که قبل از این کمتر در نظام بانکداری اتفاق افتاده بود. خمیسی از سندباکس فینوتک به عنوان یکی از ابزارهای خوب این پلتفرم یاد کرد.
خمیسی با اشاره به آغاز همکاری فینوتک و بانک ایران زمین و اضافه شدن ۱۰ سرویس این بانک بر روی فینوتک، این موضوع را حاصل عملگرایی و همافزایی دو مجموعه دانست و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و مشارکت بانکها و دیگر سرویسدهندگان، گام بزرگی در توسعه پلتفرم نوآوری باز برداریم.