توصیههای امنیتی بانک کارآفرین به کاربران خدمات الکترونیکی
موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام نوروز و استفاده بیشتر از خدمات غیرحضوری به دلیل تعطیلی شعب، اداره امنیت اطلاعات این بانک به مشتریان و استفادهکنندگان از خدمات بانکی توصیه میکند به نکات امنیتی ذیل توجه نمایند تا در دام سوءاستفادهکنندگان نیفتند:
در حین استفاده از پایانههای فروش (POS)، کارتبانکی خود را شخصاً در پایانه بکشید و رمز را نیز شخصاً وارد کنید. به هیچ عنوان کارت و رمز خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید.
در صورتی که از اینترنت وایفای اماکن عمومی مانند رستورانها، فروشگاهها، مراکز خرید و… استفاده میکنید، حتیالامکان تراکنش مالی اینترنتی یا خرید اینترنتی انجام ندهید و با استفاده از آن، به برنامههای همراهبانک و اینترنتبانک خود وصل نشوید.
در صورت سرقت اطلاعات حساس کارت یا مفقود شدن آن و عدم امکان مراجعه حضوری به شعب، میتوانید از طریق یکی از روشهای ذیل کارت خود را مسدود کنید:
نرمافزار همراه بانک کارآفرین
سامانه اینترنت بانک کارآفرین
دستگاههای خودپرداز کارآفرین (با ورود به خدمات بدون کارت)
تلفنبانک کارآفرین (۲۳۶۴۰-۰۲۱)
تماس با مرکز ارتباط با مشتریان (۲۳۳۵۰-۰۲۱)
در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز، شعب و کارکنان کشیک آماده خدمترسانی به مشتریان هستند. توصیه میشود در این ایام با مراجعه به کانالهای اطلاعرسانی بانک مانند وبسایت، تلگرام و اینستاگرام، از وضعیت شعب کشیک در ایام نوروز بهمنظور انجام درخواستهای ضروری خود مطلع شوید.
با توجه به افزایش خریدهای اینترنتی در ایام تعطیل و نوروز، توصیه میشود از فروشگاههای اینترنتی که تاکنون از آنها خرید اینترنتی نداشتهاید، خرید نکنید. پیش از انجام خرید از صحت آدرس، شماره تلفن و درج گواهی نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه اطمینان حاصل کنید و حتیالامکان پرداخت را در هنگام تحویل کالا انجام دهید.
اگر در استفاده از خودپردازها با مشکلی روبرو شدید، برای رفع مشکل از افراد ناشناس کمک نگیرید. در این صورت به نزدیکترین شعبه مراجعه کرده یا با مرکز ارتباط کارآفرین به شماره (۲۳۳۵۰-۰۲۱) تماس حاصل کنید.
حتیالامکان از دستگاههای خودپردازی که در مناطق خلوت و پرخطر قرار دارند و از روشنایی کافی برخوردار نیستند یا بهوسیله دوربینهای نظارتی کنترل نمیشوند، استفاده نکنید.
با توجه به افزایش کلاهبرداریهای بانکی از طریق تماسهای تلفنی و برنامکهای (اپلیکیشنهای) موبایلی جعلی بهویژه در ایام تعطیل، توصیه میشود برنامکهای موبایلی را از منابع معتبر دریافت و نصب نمایید و هرگز اطلاعات حساس کارتهای بانکی خود را در برنامکهایی که از شبکههای اجتماعی یا وبسایتهای غیرمعتبر نصب شدهاند، وارد نکنید.
در صورت افشاء یا فراموششدن رمز دوم خود، برای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی میتوانید رمز دوم خود را به یکی از روشهای ذیل تغییر دهید:
دستگاههای خودپرداز کارآفرین
نرمافزار همراه بانک کارآفرین
با توجه به افزایش و گستردگی خدمات بانکی مبتنی بر موبایل و برنامکهای موبایلی، توصیه میشود جهت انجام تراکنشهای مالی و وارد نمودن اطلاعات حساب و کارتهای بانکی خود، صرفاً از گوشیهای همراه خود استفاده نمایید.
جهت اطلاع بهموقع از تراکنشهای مالی و غیرمالی مانند واریز و برداشت، در صورت عدم فعالسازی «خدمات اطلاعرسانی از طریق پیامک» یا تغییر شماره همراه خود، با مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک کارآفرین، شماره موبایل خود را به بانک اعلام و خدمات مذکور را فعال فرمایید.