آموزش فروش حرفه ای: پیگیری، پیگیری و پیگیری
موبنا – پیگیری های شما باید دقیق، سریع و منظم باشد. اگر به مشتری گفته اید که فردا ساعت ۱۰ با او تماس خواهید گرفت، فردا ساعت ۱۰ با اون تماس بگیرید، ۱۰ و ۵ دقیقه نه، دقیقا ۱۰.
اگر به او قول داده اید که تا ۱۰ دقیقه دیگر برایش پیش فاکتور می فرستید، این کار را انجام دهید. اگر مشکلی در ارسال پیش آمده، تماس بگیرید و از او عذرخواهی کنید.
اگر با او ساعت ۱۴ جلسه دارید، دقیقا ساعت ۱۴ زنگ دفترش را بزنید، نه زودتر و نه دیرتر.
اگر شما در زمانِ درست پیگیری نکنید، احتمال اینکه مشتری را از دست دهید زیاد است! خیلی ساده است. فرض کنید مشتری با شما و چند شرکت رقیبِ شما تماس گرفته و تقاضای پیش فاکتور کرده است. اگر شما سریعتر از همه پیش فاکتور ارسال کنید و مشتری را پیگیری کنید، شما به فروش نزدیکترید.
پس این اصل مهم را فراموش نکنید: فروش از پیگیری، پیگیری و پیگیری درست حاصل می شود
منبع: آکادمی فروش