تصویریفید

آمار و ارقام خواندنی از صنعت رستوران داری آمریکا (+تصاویر)

موبنا؛ مازیار دانیالی – آمریکا بهشت واقعی برای طرفداران فست فود است و در این موضوع جای شکی وجود ندارد. بسیاری از خوراکی ها و برندهای مطرح این حوزه(»رستوران و فست فود) در آمریکا شکل گرفته و جهانی شده اند که این مساله بیانگر اهمیت این صنعت در کشور مذکور خواهد بود. برندهایی مانند پاپا جانز، جک ایینده باکس، کی اف سی، تاکو بل، برگر کینگ، مک دونالد، ساب وی و … همگی اصالتی آمریکایی دارند و البته محبوبیتی جهانی. از این رو شاید برایتان جالب باشد تا آخرین آمار و ارقام صنعت رستوران داری در آمریکا را بررسی کنیم.

آمار عمومی

آمار و ارقام خواندنی از صنعت رستوران داری آمریکا (+تصاویر)

– فروش سالیانه در صنعت رستوران ۷۹۹ میلیارد دلار است.

۱۴.۷ میلیون کارمند در این صنعت مشغول به کار هستند.

– بیش از یک میلیون رستوران در آمریکا وجود دارد.

– تا انتهای سال ۲۰۱۷، برابر با ۱۶.۳ میلیون فرصت شغلی در صنعت رستوران ایجاد خواهد شد.

– ایالت های منطقه Mountain West   (اریزونا، کلرادو، یوتا، نوادا، نیومکزیکو،آیداهو، مونتانا، وایومینگ) با رشد ۵.۳ درصدی در سال جاری، بیشترین سطح فروش در صنعت رستوران را تجربه کرده است.

– غرب، شمال و مرکز آمریکا پایین ترین رشد را نشان خواهند داد اما همچنان با نرخ ۳.۵ درصد در سال ۲۰۱۷ به فعالیت ادامه می دهند.

– در سال ۲۰۱۷، فروش رستوران ها در ایالت فلوریدا بیشترین مقدار رشد (۶.۲ درصد) و در ایالت داکوتای شمالی کمترین مقدار را (۲.۴ درصد) ثبت کرده است.

 

آمار اقتصادی

آمار و ارقام خواندنی از صنعت رستوران داری آمریکا (+تصاویر)

در سال ۱۹۵۵ صنعت رستوران ۲۵ درصد از بودجه غذایی خانواده را به خود اختصاص می داد. این مقدار در سال ۲۰۱۷ به ۴۸ درصد افزایش یافته است.

– قیمت بنزین بطور پیوسته پس از وقوع طوفان های اخیر از ۲.۶۷ به ۲.۴۹ دلار افت داشته است که می توانیم درنظر بگیریم مشتریان بیشتری ممکن است برای صرف وعده های غذایی به سمت رستوران ها رانندگی کنند.

– مصرف کنندگان آمریکایی ۳۳ درصد از درآمد خود را در زمینه مسکن، ۱۵.۸ درصد از آن را برای حمل و نقل و ۱۲.۶ درصد را نیز برای خرید مواد غذایی خرج می کنند.

 

آمار اشتغال

آمار و ارقام خواندنی از صنعت رستوران داری آمریکا (+تصاویر)

– ۳۶ درصد از رستوران دار ها عقیده دارند که گزینش و انتخاب کارکنان مناسب بزرگ ترین چالش برای موفقیت مجموعه آن ها به شمار می رود. این در حالی است که ۲۰ درصد از آن ها بزرگ ترین چالش را حفظ رضایت مشتری ها و ۱۵ درصد نیز هزینه های خرید مواد اولیه غذایی مرغوب می دانند.

– تقریبا از هر ده رستوران سه مورد، فرصت شغلی خالی دارند و برای پر کردن آن ها با مشکل رو به رو هستند. این موضوع نشان دهنده بحران استخدام قابل توجهی در صنعت رستوران داری است.

– طوفان های ایرما و هاروی منجر به از دست رفتن ۱۰۵،۰۰۰ شغل در عرصه خدمات غذایی در سپتامبر ۲۰۱۷ شده است.

– پیش از وقوع بلایای طبیعی مذکور، طی ۱۲ ماه گذشته این صنعت به طور متوسط هر ماه ۲۴،۰۰۰ شغل به عرصه خدمات غذایی افزوده است.

 

آمار مدیریتی

آمار و ارقام خواندنی از صنعت رستوران داری آمریکا (+تصاویر)

– شاخص عملکرد رستوران (RPI) در سپتامبر سال ۲۰۱۷ به ۱۰۰.۴ واحد افزایش یافته است. شاخص های بالای ۱۰۰ نشان دهنده دوره ی رشد برای رستوران ها خواهد بود.

– ۷۸ درصد رستوران دارها به صورت روزانه داده ها و شاخص های فروش خود را بررسی می کنند. این آمار از سال ۲۰۱۵، رشدی ۷۰ درصدی را نشان داده است.

– از نظر تاریخی مشارکت در حمایت مالی از رویدادهای اجتماعی و یا خیریه، معمول ترین شیوه تبلیغات برای رستورانهای مختلف بوده است و البته خواهد بود. ۶۶ درصد رستورانها از این شیوه در گذشته استفاده کرده اند.

– رایج ترین پلت فرم بازاریابی برای تبلیغات رستوران در سال ۲۰۱۷، رسانه های اجتماعی بوده و توسط ۷۵ درصد از رستوران دارها مورد استفاده قرار گرفته است.

– زمانی که صحبت از رسانه های اجتماعی به میان می آید، بیشتر تمایل رستورانها مربوط به استفاده از فیس بوک (۹۲ درصد) است و کمترین میزان آن به اسنپ چت (۱۶ درصد) اختصاص می یابد.

 

آمار فروش

آمار و ارقام خواندنی از صنعت رستوران داری آمریکا (+تصاویر)

– خرید سالیانه مواد غذایی مختلف از رستورانهایی که منوی کامل دارند، تا انتهای سال جاری ۲۶۳ میلیارد دلار برآورد می شود.

– پیش بینی می شود که فروش رستورانهای سریع یا همان “فست فودها” تا انتهای سال ۲۰۱۷، به ۲۳۳.۷ میلیارد دلار برسد.

– فروش فست فودها (QSR) در سال ۲۰۱۷ رشدی معادل ۵.۳ درصد را تجربه نشان داده است.

– رستورانها با منوی کامل (FSR)، در سال ۲۰۱۷ رشدی معادل ۳.۵ درصد را تجربه کرده اند.

– فروش اسنک و یا خوراکی های سریع نیز در سال ۲۰۱۷، ۶ درصد رشد داشته است.

 

آمار مصرف کنندگان

آمار و ارقام خواندنی از صنعت رستوران داری آمریکا (+تصاویر)

– اگرچه تقاضا و علاقه شخصی افراد برای مراجعه به رستورانهای مختلف سیر صعودی داشته است، اما ۳۹ درصد از بزرگسالان قادر به صرف وعده های غذایی در محیطی بیرون از منزل و آن هم به تعداد مورد نظر خود نیستند.

– ۶۱ درصد بزرگسالان ترجیح می دهند به جای خرید از سوپرمارکت ها، پول خود را در رستوران خرج کنند.

– نخستین فاکتور برای انتخاب یک رستوران، طعم خوشمزه غذاهای آن است. به دنبال آن کیفیت خدمات مطرح خواهد بود.

– ۵۱ درصد مردم بیش از یک بار در هفته برای صرف غذا به رستورانهای مختلف مراجعه می کنند.

– هنگام ثبت سفارش خرید غذا به صورت آنلاین، فرد به احتمال زیاد از وب سایت اصلی خود رستوران استفاده می کند تا یک سایت واسطه.

 

آمار تکنولوژیک

آمار و ارقام خواندنی از صنعت رستوران داری آمریکا (+تصاویر)

– ۷۳ درصد از مشتریان معتقدند حضور تکنولوژی در یک رستوران شامل انواع امکانات و خدمات مبتنی بر فناوری های روز تجربه حضور در آن رستوران را دوست داشتنی تر خواهد کرد.

– ۹۵ درصد از رستوران دارها موافقند که استفاده از تکنولوژی منتج به بهبود بازده کسب و کار آن ها می شود.

– مهم ترین امکانات مبتنی بر تکنولوژی در محیط رستورانها شامل رزرو آنلاین، وای فای رایگان و سفارش آنلاین است.

– ۶۱ درصد مشتری ها موافقند که استفاده از تبلت های کوچک برای ثبت سفارش، تجربه دلچسب تری از صرف وعده غذایی در محیطی بیرون از منزل را برای آن ها فراهم کرده است.

– امروزه بزرگسالان ۳۰ درصد بیشتر از دو سال گذشته مایل با استفاده از تکنولوژی در فضای رستورانها هستند.

– ۳۲ درصد از رستوران دارها معتقدند که در به کار گیری تکنولوژی برای کسب و کار خود از سایر رقبا عقب مانده اند.

 

آمار پرداخت

آمار و ارقام خواندنی از صنعت رستوران داری آمریکا (+تصاویر)

– از زمانی که رستورانهای کیوسکی(ثبت سفارش غذا با دستگاه پذیرنده هوشمند مجهز به نمایشگر لمسی در رستوران ) در دسترس قرار گرفته اند، ۶۵ درصد از رستوران دارها از این قابلیت استفاده کرده اند. ۵۵ درصد گاهی اوقات و ۱۰ درصد نیز به صورت دائمی. از طرفی ۳۵ درصد رستوران دارها مکانی ثابت برای کسب و کار خود را ترجیح می دهند.

– هنگام پرداخت هزینه برای سفارش هایی که قیمت پایینی دارند (به عنوان مثال قهوه)، ۶۲ درصد مشتریان از کارت اعتباری استفاده می کنند.

– هنگام پرداخت هزینه برای سفارش هایی که قیمت بالایی دارند (به عنوان مثال یک شام رویایی!)، ۹۰ درصد مشتریان از کارت اعتباری استفاده می کنند.

– طرفداران فناوری یا بهتر بگوئیم نسلی که با تکنولوژی رشد کرده اند، مایل به استفاده از کارت اعتباری خود در هر شرایطی هستند حتی برای خرید های با قیمت پایین! ۶۹ درصد این افراد برای پرداخت از کارت های بانکی بهره برداری می کنند.

– ۵۸ درصد از مشتریان به صورت دائمی و یا گاهی اوقات از پرداخت به وسیله تلفن همراه استفاده می کنند.

– تنها ۲۲ درصد از رستورانها مجهز به یک برنامه موبایلی مخصوص برای پرداخت راحت تر هستند.

– فقط یک نفر از هر ۲۰ مشتری، به عنوان روش پرداخت معمول از اپ های موبایلی استفاده می کنند.

– ۴۹ درصد از طرفداران فناوری، منوهای دیجیتال را به انواع کاغذی ترجیح می دهند.

 

آمار غذایی

 آمار و ارقام خواندنی از صنعت رستوران داری آمریکا (+تصاویر)

– ۷۰ درصد از مشتریان رستورانهایی که منوی سالم تری را دارند، ترجیح می دهند.

– ۶۶ درصد مشتریان آمریکایی به رستورانهایی علاقه مند هستند که در منوی خود غذاهای محلی نیز سرو می کنند.

– ۵۲ درصد از بزرگسالان به دنبال گسترش فرهنگ استفاده از غذاهای محلی و قومی هستند.

– روندی که در آینده انتظار می رود (تا سال ۲۰۲۰) شامل استفاده از مواد اولیه غذایی مجاز، سالم، تازه و همچنین محلی خواهد بود.

– سه غذای برتر در اکثر رستورانهای مجهز به منوی کامل متشکل از برش های متنوع گوشت، غذاهای الهام گرفته از خوراکی های خیابانی و همچنین وعده های غذایی سالم برای کودکان است.

 منبع: پول نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا