راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها: ویژگی های یک گزارش استاندارد
موبنا – بیشتر گزارش های استاندارد در گوگل آنالیتیک شبیه به تصویر ذیل می باشد. در قسمت بالا و راست، شما با کلیک بر روی منوی کشویی، به سایر وبسایت های خود دسترسی پیدا کنید و با انتخاب آن ها می توانید به اطلاعات موجود در گوگل آنالیتیک وبسایت مورد نظر دسترسی پیدا کنید و یا می توانید لینک Home را در قسمت بالای صفحه انتخاب کنید.
در قسمت گزارش که در قسمت راست بالای صفحه است شما با کلیک بر روی تاریخ و تغییر بازه ی تاریخی به داده ها و اطلاعات در آن بازه ی زمانی است، دسترسی پیدا می کنید و می توانید آن ها را مشاهده کنید. همچنین در این جا می توانید دو بازه ی زمانی را، مثلا داده های این ماه را با داده های ماه گذشته مقایسه کنید و آن ها را همزمان مشاهده کنید.
هم چنین شما می توانید مناطق متنوع و مختلفی را در گزارش گوگل آنالیتیک ببینید و از آن جا اطلاعات بیشتری را برای خود بدست آورید. پارامترهای زیر بیان می کنند که هر کدام چه معنایی دارند.
در زیر معیار های اصلی، شما گزارشی درباره ۱۰ زبان برتر، کشور، شهرها، مرورگرها، سیستم عامل ها، ارائه دهندگان خدمات و همچنین رزولوشن تصویر بازدیدکنندگان خود را می بینید که می توانید از آن ها بهره ببرید.
برای مشاهده اطلاعات کامل هر بخش می توانید بر روی لینک گزارش کامل کلیک کنید و یا می توانید برای مشاهده ی جزئیات بیشتر هر یک از این ده لینک را بصورت جداگانه مشاهده کنید. برای مثال با کلیک بر روی ایالات متحده ی آمریکا یک گزارش کلی از موقعیت این کشور با تمرکز بر ویزیتورها و یا مشاهده کنندگانی از ایالت های مختلف برای شما به نمایش درمی آید.
هر چه بر روی اطلاعاتی که بدست می آورید عمیقا توجه کنید علاقه ی بیشتری هم در این زمینه در شما نسبت به آن ایجاد می شود و با اشتیاق بیشتری این کار را انجام خواهید داد.
در این حالت شما می توانید برای دیدن جزییات بیشتر هر بخش و یا ایالت و همچنین دیدن تعداد ویزیتورها، هر قسمت و یا ایالت را بزرگ کرده و داده ها و اطلاعات را مشاهده کنید.
شما همچنین می توانید با کلیک بر روی نام هر ایالت، تعداد ویزیتورهای آن بخش را ببینید. به طور موثری هر زمانی که بخواهید اطلاعاتی را از بخش و یا منطقه ای بدست آورید می توانید با کلیک بر روی آن بخش و یا منطقه اطلاعات را به صورت کامل و با جزئیات مشاهده کنید.
منبع: آکادمی فروش