معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

موبنا – بوگاتی با فاصله زمانی کوتاه اتومبیل‌ جدید معرفی نمی‌کند و هر بار که یک خودروی جدید تحت این برند معرفی می‌شود، امکانات و قابلیت‌های جدید  اتومبیل‌رانی به جهانیان معرفی می‌گردد. از زمانی که «بوگاتی شیرون» به عنوان سریع‌ترین خودروی جهان وارد به صورت رسمی معرفی شد  حدود دو سال می‌گذرد و هم اکنون یک محصول دیگر آماده ورود به بازار شده است: Divo.

شکل ظاهری این اتومبیل به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی می‌توان تشخیص داد برادر جدید شیرون است و با این وجود بوگاتی Divo زیباتر و با امکانات بیشتر ساخته شده است. در اینجا پنج تحول بزرگ و مهم که در این محصول نسبت به اتومبیل قبلی بوگاتی لحاظ شده، آورده شده است.

معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

Divo یا شیرون

دو پرچمدار قبلی شرکت بوگاتی در بسیاری از بخش‌ها توانستند از رقبا پیشی بگیرند و با این وجود تمرکز اصلی آنها روی یک مسئله بود: حداکثر سرعت ممکن. «بوگاتی وِیرون» که نخستین بار در سال ۲۰۰۵ وارد خیابان‌ها شد با حداکثر سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت رکورد جدیدی برجا گذاشت و سپس «بوگاتی شیرون» با حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت، رکورد جدیدی را در سال ۲۰۱۶ برجا گذاشت. با این توضیحات مشخص می‌شود که شرکت بوگاتی همواره بر رانندگی با سرعت بالا تاکید دارد و اتومبیل‌های خود را با چنین قابلیتی روانه بازار می‌کند.

پس از این دو محصول هم اکنون Divo ساخته شده است. موتور این خودرو شبیه به مدل قبلی است. این خودرو موتور ۸.۰ لیتری W16 را شامل می‌شود که توانی معادل ۱۴۷۹ اسب بخار را ارایه می‌دهد و با این وجود وزن کلی خودرو نسبت به مدل شیرون سبک‌تر است. اگرچه مدل Divo تنها ۳۵ کیلوگرم نسبت به شیرون سبک‌تر است،‌ولی همین میزان کم با طراحی متفاوت بدنه باعث شده است سرعت افزایش یابد.

شرکت بوگاتی ادعا می‌کند که اگرچه این خودرو می‌تواند سرعت بیشتری داشته باشد، ولی بنا به دلایل امنیتی برای حداکثر سرعت آن محدود ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است. در حالی که مدل‌های قبلی اتومبیل‌های بوگاتی یک حالت رانندگی ویژه موسوم به «حداکثر سرعت» را در خود جا داده بودند، این محصول فاقد قابلیت یاد شده است و بوگاتی می‌گوید Divo می‌تواند ۸ ثانیه زودتر از شیرون حداکثر سرعت خود را به ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

فناوری‌های پیشرفته امروزی

زمانی که شرکت بوگاتی در سال ۱۹۰۹ میلادی نخستین اتومبیل خود را روانه بازار کرد برای ساخت یک خودروی لوکس، گرفتن سفارش از سوی مشتریان، طراحی متفاوت بدنه، مقاومت شاسی و … موفقیت قابل ملاحظه‌ای را به دست نیاورد. با این وجود Divo که هم اکنون به عنوان آخرین محصول ساخته شده در این شرکت محسوب می‌شود برخی قابلیت‌های نخستین محصول بوگاتی را در اختیار گرفته است تا اصالت آن حفظ شود و حتی نامگذاری آن هم بر همین اساس انجام شده است.

معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

برای رونمایی از این خودرو «استیون وینکلمن» مدیر شرکت بوگاتی حاضر شد تا به جهانیان معرفی کند که چه قابلیت های جدیدی برای آن در نظر گرفته است. او زمانی مدیریت پروژه Divo را در اختیار گرفت که از حدود ۸ ماه قبل مهندسان و طراحان کار روی این محصول را آغاز کرده بودند و سرانجام او توانست یکی از بهترین محصولات بوگاتی را روانه بازار کند.

با توجه به اینکه یک اتومبیل منحصر به فرد به یک نام منحصر به فرد نیاز دارد، مدیر شرکت بوگاتی از تاریخ نامگذاری این شرکت کمک گرفت. نخستین فردی که شرکت بوگاتی را تاسیس کرد «آلبرت دیوُ» نام داشت و او یک راننده مشهور فرانسوی بود که سرانجام با اتومبیل‌های «بوگاتی تایپ ۳۵» در سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۲۹ میلادی در مسابقات جهانی مقام نخست را به دست آورد.

معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

الهام‌گیری از هواپیما

اگر می‌خواهید در یک جاده مستقیم با حداکثر سرعت رانندگی کنید، نیازمند آن هستید تا اصطکاک خود با زمین را به حداقل برسانید. شما می‌بایست گوشه‌های اتومبیل را در طراحی بدنه حذف کنید تا نیروی کمتری به آن وارد شود و این همان تغییرات اولیه در طراحی Divo بود. این خودرو در مقایسه با مدل شیرون به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام رانندگی با حداکثر سرعت ۱۹۸ پوند نیروی کمتر به آن وارد می‌شود.

معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

لازم به ذکر است که بوگاتی برای طراحی این محصول تمامی بخش‌های آن را به دقت مورد بررسی قرار داده است. به عنوان مثال طراحی سقف این خود و قسمت شت بدنه به گونه‌ای است که شبیه به فضاپیماهای ناسا یک کانال هوا را در اختیار می‌گیرد که این کانال با محفظه داخل موتور در ارتباط اس. تغییرات در خروجی و قوس چرخ‌ها نیز کمک می‌کند ترمزها با قدرت بیشتری عمل کنند و راحت‌تر خنک شوند. همچنین یک سیستم اسپویلر در قسمت عقب بدنه به کار گرفته شده است که ارتفاع اتومبیل در قسمت پشت را تنظیم می‌کند. این قسمت از بدنه Divo با اندازه‌ای معادل ۷۲ اینچ محاسبه می‌شود که بنابراین ۲۳ درصد نسبت به مدل شیرون وسیع‌تر است.

معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

بدنه یکسان، اتومبیل متفاوت

در نگاه اول به نظر می‌رسد که Divo تفاوت چندانی را با مدل قبلی شامل نمی‌شود. ولی بوگاتی مبتنی بر پلتفرم شیرون قابلیت‌های متفاوتی را برای آن در نظر گرفته است. طول بدنه این خودرو طولانی‌تر شده است قسمت کاپوت آن نیز شیب بیشتری به پایین دارد. قسمت اصلی بدنه خودرو به رنگ نقره مایع تیتانیومی ساخته شده است و بدنه آن را فیبرهای کربنی تشکیل می‌دهند. در بخش‌هایی از بدنه این اتومبیل آبی معروف بوگاتی به چشم می‌خورد.

معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

بخش‌های کناری بدنه باریک‌تر شده‌اند و سیستم محافظتی در هنگام بروز تصادف و احتمال خرد شدن شیشه‌ها قوی‌تر شده است. این نوع طراحی باعث می‌شود هنگامی که Divo را مشاهده می‌کنید، تصور کنید نسبت به مدل شیرون بزرگتر است و طول بیشتری دارد. چراغ‌های جلو از نوع ال‌ای‌دی هستند و اندازه کوچکی دارند. طراحان و مهندسان برای این خودرو چراغ‌هایی با عمق ۳۵ میلیمتر در نظر گرفته‌اند.

قسمت پشت بدنه کاملا با شیرون تفاوت دارد. چراغ‌های عقب به صورت سه‌بعدی طراحی شده‌اند و نور را متفاوت نمایش می‌دهند. در هر یک از دو چراغ پشتی از ۴۴ لامپ کوچک استفاده شده است که طراحی متفاوتی دارد.

معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

شانس خرید خودرو

از ابتدا تا امروز، هرگز هیچ یک از محصولات بوگاتی ارزان نبوده‌اند تا امکان خرید آن برای همگان فراهم شود. بر این اساس مدل Divo هم از استانداردهای بوگاتی پیروی می‌کند. در حال یکه مدل شیرون با قیمت پایه ۳ میلیون دلار فروخته می‌شد، مدل شیرون اسپورت قیمت ۳.۲۶ میلیون دلار داشت. ولی Divo را می‌توان یکی از گران‌ترین محصولات بوگاتی دانست زیرا قیمت پایه آن ۵.۸ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

با این وجود حتی اگر شما این میزان پول در اختیار داشته باشید، باز هم شانس کمی دارید که بتوانید Divo را خریداری کنید. شرکت بوگاتی تصمیم دارد تنها ۴۰ دستگاه Divo تولید کند که این محدودیت بسیار زیاد تولید پیش از این دیده نشده بود.

معرفی گران‌ترین اتومبیل بوگاتی با نام Divo (+عکس و فیلم)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا