خداحافظی همیشگی پورشه با خودروهای دیزلی

موبنا – شرکت پورشه اعلام کرد که ترجیح می‌دهد محصولات جدید خود را بدون نیاز به استفاده از گازوییل وارد خیابان کند، تمرکز بیشتر بر سوخت‌های پاک داشته باشد و خودروهای کاملا برقی را در اختیار مردم بگذارد. این خبر سه سال بعد از آن منتشر شد که شرکت مادر آن یعنی فولکس‌ واگن به استفاده از یک دستگاه بی‌کیفیت برای دور زدن آمون‌های مخصوص آلودگی هوا اعتراف کرد.

این شرکت که پیش‌تر مدل‌هایی از جمله «کایِن» و «پانامِرا» را با این قابلیت روانه بازار کرده بود، به دنبال برنامه‌ریزی‌های خود از فوریه امسال تاکنون هیچ خودروی دیزلی را روانه بازار نکرد. پورشه اعلام کرد که از سال ۲۰۱۷ تاکنون فروش خودروهای دیزلی تنها ۱۲ درصد از تمام محصولات فروخته شده آن را تشکیل داده است. با این وجود شرکت آلمانی هم اکنون تصمیم گرفته است این خط تولید را برای همیشه متوقف کند.

خداحافظی همیشگی پورشه با خودروهای دیزلی

«اولیور بلوم» مدیرعامل شرکت «پورشه اِی‌جی» در این خصوص توضیح داد: «پورشه در اصل گازوئیل را یک سوخت بد و منفور نمی‌داند. این سوخت همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد و باز هم در این عرصه باقی خواهد ماند. گازوئیل یک نیروی محرکه مهم برای پیشبرد فناوری است. با این وجود ما به عنوان یک کارخانه بزرگ تولیدکننده خودروهای اسپورت که گازوئیل همواره نقش ثانوی در فعالیت‌هایمان داشته است، به این نتیجه رسیده‌ایم که در آینده می‌بایست بدون گازوئیل حرکت کنیم. بدیهی است که ما همچنان از مشتریان کنونی خود که خودروهای دیزلی دارند پشتیبانی خواهیم کرد و خدمات اختصاصی را در اختیار آنها قرار خواهیم داد».

رسوایی سال ۲۰۱۵ در مورد آلودگی هوا به گونه‌ای صورت گرفت که بر اساس آن شرکت فولکس واگن اشتباه خود را پذیرفت. این شرکت با استفاده از یک نرم‌افزار پیچیده و ناسازگار سعی کرده بود کارشناسان آمریکایی را در حوزه میزان آلایندگی هوا برای هر اتومبیل فریب دهد. این ماجرا از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که روی تصمیم کنونی شرکت پورشه تاثیر گذاشت. آقای بلوم در این خصوص توضیح داد که به زودی گازوئیل را برای همیشه حذف می‌کند. او گفت: «ِتصویر کنونی پورشه از خودروهای دیزلی خوب نیست. این خودروها مشکلات فراوانی را به وجود آورده است».

خداحافظی همیشگی پورشه با خودروهای دیزلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا