فید

ارزش برند سامسونگ به ۶۰ میلیارد دلار رسید

موبنا – در لیست جدید برترین برندهای جهان که توسط موسسه اینتربرند منتشر شده است، سامسونگ همانند سال ۲۰۱۷ در جایگاه ششم قرار دارد.

بر اساس این لیست ارزش برند سامسونگ اکنون ۵۹.۹ میلیارد دلار است که ۶.۵ درصد افزایش را در مقایسه با سال گذشته میلادی نشان می‌دهد.

سامسونگ می‌گوید مهمترین عوامل موثر در موفقیتش برای حفظ این جایگاه و افزایش ارزش برند این شرکت، عبارتند از:

  • معرفی مداوم نوآوری‌هایی که با محوریت انسان طراحی می‌شوند، مانند گوشی هوشمند گلکسی نوت ۹، ماشین لباسشویی کوییک درایو و تلویزیون‌های فوق بزرگ و قابل تنظیم وال (Wall)
  • حفظ پتانسیل رشد همیشگی براساس سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های آینده مانند نسل پنجم اینترنت (۵G)، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا (IoT)
  • قرار گرفتن در مقام برترین برند بازار نیمه‌ هادی‌ها و تقویت توان رقابتی برند شرکت در این بازار
  • هماهنگ‌سازی و استفاده از راهبردی جدید برای تقویت این برند و ارائه تجربه‌ای پیوسته از برند شرکت به کاربران

فناوری‌های نوآورانه و در عین حال معنادار برای کاربران در کنار تقویت قدرت رقابتی برند، از جمله عوامل کلیدی موفقیت سامسونگ در ارزیابی‌های امسال بودند. سامسونگ تلاش خواهد کرد تا برداشت عمومی از برند خود را به سمت برندی دارای احساس و انسان محور تغییر دهد. این مسئله را می‌توان در انواع فعالیت‌های بازاری سامسونگ مانند مراسم رونمایی از محصولات گلکسی این شرکت مشاهده کرد که در آن اهداف این برند و نوآوری‌های انسان محور آن کاملا مشهود بود.

ارزش برند سامسونگ به ۶۰ میلیارد دلار رسید

بخش نیمه هادی‌های سامسونگ نیز توانست امسال دوباره جایگاه خود را به عنوان برترین برند تثبیت کرده و رشد قابل توجهی داشته باشد. بخش موبایل این شرکت با معرفی محصولاتی مانند گلکسی S9 و گلکسی نوت ۹ در کنار ساعت هوشمند گلکسی، همچنان به عرضه محصولاتی الهام گرفته از خواست مصرف‌کنندگان، ادامه داد.

لوازم خانگی سامسونگ در هر دو حوزه یخچال و ماشین‌های لباسشویی توانست پیشتازی خود را حفظ کرده و محصولات خود را با فناوری‌هایی بسیار کارآمد مانند کوییک درایو معرفی کند. بخش صوتی و تصویری این شرکت نیز با معرفی تلویزیون‌های QLED و وال خود توانست تجربه کاربران از تماشای تلویزیون را متحول کند.

وای هی لی، مدیر بخش لوازم الکترونیکی سامسونگ می‌گوید «خیلی خوشحالیم که تلاش‌های مداوم ما برای معرفی نوآوری‌های معنادار در راستای کمک به بهتر کردن زندگی کاربران، اکنون نتیجه داده است. ما برای تقویت هرچه بیشتر برند خود با تمرکز روی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، به کمک به کاربران برای انجام کارهای ناممکن ادامه خواهیم داد تا بتوانیم تجربه‌ای جدید از دستگاه‌های متصل را برای کاربران خود فراهم کنیم».

رتبه بندی امسال موسسه اینتربرند از برترین برندهای سال ۲۰۱۸ روز ۱۲ مهرماه اعلام شد و نشست برترین برندهای جهان نیز روز ۱۷ مهرماه در شهر نیویورک آمریکا برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا