جاذبه‌های گردشگری چین

موبنا – مطمئناً هیچ لیست و فهرست گردشگری‌ای در چین بدون پکن کامل نخواهد بود، پکن یکی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان و پایتخت این کشور وسیع است و آنقدر غنای تاریخی و فرهنگی زیاد دارد که بازدید از آن یکی از بایدهاست. علیرغم جمعیت رو به رشدی که دارد زمانی که در پکن هستید حتماً حتماً از این جاذبه‌ها دیدن کنید، شهر ممنوعه، دیوار بزرگ چین، قلعه‌ای تابستانی که از آن به عنوان خانه‌ی بهشت هم یاد می‌شود و تعدادی دیگر از جاذبه‌ها. در ادامه با جاذبه‌های گردشگری پکن بیشتر آشنا خواهید شد

 

شهر ممنوعه

در سفر با تور چین  باید از شهر ممنوعه دیدن کنید.شهر ممنوعه یکی از کاخ‌های بزرگ جهان است که همطراز با کاخ‌های کرملین، باکینگهام و ورسای است. شاید بتوان گفت این محبوب‌ترین جاذبه توریستی در پکن است که ازدحام جمعیت آن را اثبات می‌کند. شهر ممنوعه برای قرن‌ها مقر دولت چین بوده و در نتیجه محدودیت‌ها برای افراد عادی وجود داشته است. امروز برای هر کسی که می‌خواهد در مورد میراث پادشاهی میانه یاد بگیرد قابل بازدید است. واقعاً هیچ راهی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در اینجا وجود ندارد، اما بازدید کنندگان ممکن است یخواهند که سالن‌ها را در هر طرف برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور بررسی کنند. اکثر مردم برای دیدن سالن‌های بزرگ می‌روند و از گنجینه‌های خاموش در سمت راست چشم پوشی می‌کنند.

دیوار بزرگ چین

دیوار چین از اصلی‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری چین است. دیوار چین به طول ۷ کیلومتر از طولانی‌ترین سازه مهندسی تدافعی نظامی در جهان است که گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

این دیوارنمای بسیارعالی برای عکاسی دارد زیرا در بلندترین نقطه برای اهداف نظامی و دفاعی ساخته شده است پس حتماً دوربین عکاسیخودرا همرا ببرید و در کنار این دیوار قدم بزنید و عکاسی کنید.

چینی‌ها برای پا بر جا ماندن عشقشان بر روی دیوار قفل‌هایی می‌زنند که نام همسرشان بر روی آن حک شده است. آن‌ها بر این باورند که این قفل هاعشقشان را پایدار می‌کند.

غار موگای

این غار مجموعه‌ای از ۴۹۲ پرستش گاه به مساحت ۲۵ کیلومتر (۵/۱۵ مایل) تشکیل شده که در جنوب شرقی مرکز دان هوانگ، واحه‌ای استراتژیک در مسیر جاده ابریشم، قرار دارد. این غارها شامل برخی از بهترین نمونه‌های هنر بودایی به دست آمده در دوره‌ای حدود ۱۰۰۰ سال است. ساخت زیارتگاه غار بودایی در سال ۳۶۶ پس از میلاد به عنوان محلی برای ذخیره متون مقدس و هنر آغاز شد. همراه با لانگ من گروتوز و یونگانگ گروتوز، غار موگای، یکی از سه معابد صخره‌ای باستانی معروف در چین می‌باشد.

بودای غول پیکر لشان

بودای غول پیکر لشان، مجسمه‌ای غول پیکر، تراشیده شده از صخره‌ای در سیچوان، در چین غرب است. ساخت آن در سال ۷۱۳ در دوران سلسله تانگ آغاز شده، و تا سال ۸۰۳ به پایان رسیده بود، و حاصل تلاش هزار نفر مجسمه ساز و کارگر بود. بودای غول پیکر لشان حدود ۷۱ متر (۲۳۳ فوت) ارتفاع دارد و دارای انگشتان بلند سه متری (۱۱ فوت) در هر یک از دست‌های در حال استراحت خود است. تور چین ارزان را از سایت سفر باتو بخواهید.

 

کوه هوانگ

کوه هوانگ یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردش گری چین می‌باشد که رشته کوهی در شرق چین است که به عنوان هوانگ شان (کوه زرد) نیز شناخته می‌شود. این منطقه به علت داشتن مناظر زیبا، درختان کاج، قله‌های گرانیتی خاص و چشم انداز زیبای ابرها از بالا، به عنوان زیباترین جاذبه توریستی منطقه شناخته شده است. در دوران باستان تقریباً ۶۰۰۰۰ پله سنگی به طرف دامنه کوه کنده کاری شده است. امروزه نیز تله کابین‌هایی وجود دارد که گردشگران می‌توانند با سوار شدن بر آن‌ها به طور مستقیم از پایه کوه به یکی از قله‌ها برسند. قیمت‌های مناسب تور چین شانگهای را از دست ندهید.

 

پارک بی های چین

پارک بی های چین در پکن قرار دارد و یکی از مکان‌های دیدنی پکن به شمار می‌رود. این پارک با قدمتی ۱۰۰ ساله یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های کشور چین محسوب می‌شود. این پارک در طی حکومت ۵ سلسله لیائو، جین، یوان، مینگ و کینگ ساخته شده‌ است. مساحت کلی پارک ۶۹ هکتار است و تعدادی معابد و آثار کهن نیز در این پارک قرار دارد. پارک بی‌های دارای چهار قسمت می‌باشد از جمله: معبد یونگان که معروف به معبد صلح است. یکی دیگر از این معابد، معبد لامائی است که ۳۶ متر ارتفاع دارد که در بلندترین نقطه پارک واقع شده و در سال ۱۶۵۱ بنا شده و به همین علت سمبل این پارک محسوب می‌شود. قسمت غربی این معبد استراحتگاه و محل تفریح پادشاهان سلسله مینگ بوده‌است. در بخش جنوبی پارک شهر مدور قرار دارد که اطراف آن با دیوارهای سنگی پوشانده شده و در سالن اصلی این معبد مجسمه یشم مرغوب که دارای قدمتی باستانی است قرار دارد. آخرین بخش این پارک سالن‌های ۹ اژدها و ۵ اژدها است که به خاطر افسانه‌هایی که در مورد این سالن‌ها روایت شده بسیار دارای اهمیت هستند. در افسانه‌ها آمده که سالن‌ها مکان‌هایی بوده‌اند که خدایان مؤنث در آن جا شنا می‌کردند. تمام چهار فصل سال این پارک طرفدارن خود را داشته و حتی در زمستان بر بروی دریاچه یخ زده تفریحاتی مثل اسکیت روی یخ انجام می‌شود. تور چین گوانجو نیز متقاضیان زیادی دارد.

معبد بهشت

معبد بهشت یکی از مکان‌های دیدنی پکن در سرزمین پر قدمت چین به شمار می‌رود. این بنا، ۲،۷۰۰،۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و در سال ۱۴۲۰ در دوران سلسله مینگ به منظور قربانی کردن برای خدایان ساخته شد که از شهر ممنوع هم بزرگتر است.

اگر رو به روی دروازه و روی سنگ اول بایستید و صحبت کنید انعکاس صدای خود را می‌شنوید. به همین ترتیب اگر بر روی سنگ دوم و سوم بایستید به ترتیب دو و سه انعکاس خواهید شنید. علاوه بر این، نقاط دیدنی و جذاب دیگری نیز در این قصر وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به سرو ۹ اژدها اشاره کرد. علت این نام گذاری به دلیل شاخه‌های تو در توی آن است که گویی ۹ اژدها به هم تابیده شده‌اند، قدمت این درخت سرو بیش از ۵۰۰ سال است. دو لایه دیوار در اطراف این معبد وجود دارد که آن را به دو قسمت محوطه داخلی و خارجی تقسیم می‌نماید. ساختمان اصلی معبد شامل تالار دعای برداشت محصول، گنبد آسمان پادشاهی و محرابی مدور می‌باشد. تالار دعای برداشت محصول دارای سه دایره متحد المرکز از ستون‌های چوبی عظیم است که نمادی از چهار فصل، ۱۲ ماه و ۱۲ ساعت در روز می‌باشد. گنبد آسمان پادشاهی یک ساختمان دایره‌ای کوچک‌تر است که بدون استفاده از الوار ساخته شده و دارای گنبد زیبایی است. محراب مدور سه لایه تراس سنگی سفید دارد که توسط دو مجموعه دیوار مربعی در خارج و دیواری دایره‌ای شکل در داخل احاطه شده که نمادی از زمین مربع و آسمان اطراف آن است. با الفبای سفر در تور پاییز ۹۷ می‌توانید از این بنای زیبا دیدن فرمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا