هفت خدمت جدید در پایانههای فروشگاهی
موبنا – به گزارش موبنا به نقل از هیبنا، شرکت ناواکو با توجه به تکمیل سرویس های قابل ارایه به مشتریان و پذیرندگان بانک از طریق پایانه های فروشگاهی، در نسخه جدید نصب شده بر روی این دستگاه ها، هفت خدمت جدید ارایه می کند. شرکت ناواکو از شرکت های زیر مجموعه بانک مسکن بوده که تمام سهام این شرکت متعلق به بانک مسکن است. این شرکت به مدد متخصصین خود توانسته است در زمینه های نصب و راه اندازی سامانه های بانکی، مشاوره و اجرای طرح های امنیتی شبکه و نرم افزاری، طراحی و توسعه نرم افزارها و ارایه راه حل های جامع بانکداری الکترونیکی و سنتی به فعالیت بپردازد. این شرکت متولی و پشتیبان سیستمهای بانک مسکن است.
در نسخه ارایه شده از سوی این شرکت، نخستین خدمت جدید «تعریف شیفت فروشندگان» است، به نحوی که مدیر یا مسوول فروشگاه میتواند بر روی پایانه برای هر یک از فروشندگان تا ۵ نفر، نام کاربری اختصاصی تعریف کرده و در زمانهای انتخابی گزارش تراکنشهای هر یک از ایشان را بصورت مجزا مشاهده کند. همچنین هر یک از کاربران نیز میتوانند گزارش عملکرد خود را مشاهده کنند.
خدمت دوم، «دریافت شناسه واریز جهت انجام تراکنش خرید» است، این کار به منظور شناسایی و یا تفکیک خریداران در هنگام انجام تراکنش، صورت می گیرد و شناسه مربوطه از مشتریان دریافت شده تا در گزارشات آتی قابل شناسایی و رهگیری باشد. (مانند شماره دانشجویی در دانشگاهها)، البته با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت شاپرک از این سرویس پشتیبانی نمیکند، تا زمان آمادهسازی این قابلیت بصورت آفلاین ارایه می شود.
خدمت سوم نیز «خرید شارژ به صورت تکی و گروهی» است که در این روش، مشتریان میتوانند علاوه بر درخواست خرید شارژ بصورت گروهی از تمامی اپراتورها و تمامی مبالغ در قالب یک درخواست، برای تسریع در خرید از طریق منوی شارژ تکی شارژ دلخواه خود را خریداری کنند.
«پرداخت قبوض جریمه راهنمایی و رانندگی»، خدمت دیگر در نسخه جدید است که در این سرویس همانند سایر قبوض خدماتی، وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه الزامی است. پس از وارد کردن شناسهها مبلغ جریمه نمایش داده شده که بایستی توسط مشتری تأیید شود.
پنجمین خدمت ارایه شده «تخفیف بر روی خرید» است، در این روش، پذیرنده میتواند تخفیف مد نظر خود را با وارد کردن میزان دلخواه به صورت «درصدی »بر روی تراکنشهای خرید اعمال کند. در این حالت بر روی رسید چاپی مبلغ تخفیف و مبلغ تراکنش پس از تخفیف درج می شود و فعال سازی توسط پشتیبان شرکت ناواکو انجام می شود.
خدمت ششم، «پرداخت انعام بر روی خرید» از طریق این دستگاه ها است و به منظور پرداخت انعام در هنگام خرید توسط مشتریان، این سرویس بر روی پایانهها آمادهسازی شده است. بطوریکه پس از دریافت مبلغ خرید، مبلغ انعام نیز از مشتری درخواست شده و در رسید چاپی، مبلغ انعام و مبلغ کل درج میشود. فعالسازی این خدمت نیز توسط پشتیبان شرکت ناواکو انجام میشود.
در نهایت سرویس آخر «واریز کمک های مردمی» عنوان شده است. این سرویس جهت واریز وجوه نیکوکاری به حساب مؤسسات خیریه (شامل: بهزیستی، محک، کمیته امداد، کهریزک، اشرف الانبیاء، بنیاد مسکن انقلاب) ارایه شده است.