ارسال پیامک برای مدیر عاملان کارگزاران در موارد مشکوک

موبنا – بهنام محسنی که در مراسم یک دیدار، یک عرضه سخن می گفت افزود : سامانه فراسا سامانه داخلی ارتباط کارگزاران با فرابورس به صورت الکترونیکی است که از ابتدای سال ۹۵ راه اندازی شد .
وی ادامه داد : یکی از فازهای توسعه آن نظارت و بازرسی کارگزاران است .
محسنی افزود : اقدامات پیشگیرانه برای ارتباط بهتر فرابورس برای موضوعات پیشگیرانه و جلوگیری از تخلف و جرم بدین صورت عمل می کند که پیامک هایی برای مدیران عامل کارگزاران یا معامله گران در موارد مشکوک ارسال می شود و بدین ترتیب اطلاع رسانی لازم انجام می شود .
وی گفت : امیدواریم با ارسال این پیامک ها با کاهش محسوسی در زمینه تخلفات روبرو شویم .
معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس گفت: در بازار گردانی سهام طیفی از بازارها مورد بررسی قرار گرفتند زیرا قبلاً بازارگردانی فقط برای شرکت های پذیرفته شده انجام می شد و بقیه شرکت ها این امکان را نداشتند، در حال حاضر نیز در بازار پایه امکان بازارگردانی سهام بر اساس دستورالعمل وجود ندارد ولی با بررسی بازارها و اقداماتی که صورت گرفته دستورالعمل بازار گردانی برای صنعت بانک و بانکداری و شرکت های بانکی که در بازار پایه وجود دارند ، فراهم شد و امکان فعالیت های صندوق های بازارگردانی و پوششی در بازار پایه فراهم شد تا با شرایط بهتری پیش بروند .
وی در خصوص بومی سازی سامانه های داخلی گفت : اتکا به همکاران خودمان قابلیت های زیادی به ما می دهد و راه اندازی بسیاری از سامانه ها در سالهای اخیر ازجانب مهندسان ایرانی انجام شده مثل سامانه نامک که تماما بومی است و ما باید شرایط را به گونه ای ببینیم که به مهندسان ایرانی اعتماد داشته باشیم .

ده درصد سهام یک شرکت پتروشیمی سه شنبه عرضه می شود

مدیر عامل گروه توسعه انرژی تدبیر گفت: ده درصد از سهام یک شرکت پتروشیمی که بزرگترین تولید کننده محصولات ای بی اس است روز سه شنبه در فرابورس عرضه می شود .

پرویز راحت افزود: هلدینگ توسعه انرژی تدبیر مالک نخستین نیروگاه سیکل برق در استان خوزستان است که با ظرفیت ۸۱۵ مگاوت فعالیت می کند و تنها نیروگاهی است که در کشور و در سال گذشته ضریب بهره برداری بالای ۹۳ درصد را داشته است .

وی در خصوص شرکت تولید کننده قاعده بصیر گفت: این شرکت انواع مواد پلاستیکی پرکاربرد در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی (ای بی اس ها) را در ۸۰ نوع تولید می کند و این محصولات قیمت مناسب تری نسبت به واردات دارند.

وی ادامه داد: در سالهای اول بخاطر تنگناهای تولید و نبود فناوری مورد نیاز برای رسیدن به حداکثر تولید با مشکلاتی روبرو بودیم ولی از سال ۹۵ ابتدا ظرفیت اسمی را پشت سر گذاشتیم و در سال گذشته با ۳۰ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی کارکرد خود را ادامه دادیم.
وی گفت: در سال گذشته تا سقف ده درصد صادرات محصولات را محدود کردیم زیرا برای رفع نیازهای داخلی ، محصولات تولید شده را در بازارهای داخلی عرضه کردیم .

راحت با بیان اینکه استفاده از بازار سرمایه برای تکمیل طرح ها است گفت : باید شرایطی را که پروژه دارد با زمان بندی مطمئن معرفی کنیم تا بتوانیم عرضه موفقی داشته باشیم .

حضور در فرابورس برای ایجاد شفافیت است

رضا فرزادی مدیر عامل هیئت مدیره پتروشیمی قاعده بصیر گفت: این شرکت تولید کننده ای بی اس است و در کشور تنها دو شرکت پتروشیمی قاعده بصیر و پتروشیمی تبریز توانایی تولید ای بی اس را دارد و بخش اعظم بازار داخلی در دست پتروشیمی قاعده بصیر است.

وی با اشاره به اینکه تعداد سهام ما ۳۳۰ میلیون سهم است گفت : عمده تولیدات پتروشیمی قاعده بصیر به صورت سفارشی و این مجموعه قابلیت تولید نمونه های مشابه خارجی را نیز دارد.

فرزادی افزود: با توجه به کیفیت محصولات شرکت قاعده بصیر تولیدات این شرکت جایگزین محصولات خارجی شده است و سوددهی این شرکت با توجه به افزایش تولیدات به ۴۱ هزار تن در سال که با توجه به ظرفیت اسمی این شرکت بسیار قابل توجه است .

وی ادامه داد : برای پاسخگویی به نیاز صنایع داخل کشور بخش زیادی از محصول تولیدی را در داخل کشور به فروش می رسانیم و کیفیت بالای محصولات ما در داخل کشور جایگزین محصولات وارداتی شده است .

مدیر عامل هیئت مدیره پتروشیمی قاعده بصیر گفت : ما می توانیم تا ۵۰ درصد سهام را هم برای صادرات در نظر بگیریم ولی تامین نیاز داخل اولویت ماست و ما اگر صادراتی هم نداشته باشیم مشکلی نداریم اما برای حفظ بازار صادرات هم انجام می دهیم .

وی افزود : با شرکت های خارجی مذاکراتی در زمینه تنوع محصول و ارتقا کیفیت برخی از انواع محصول داشتیم و برای توسعه شرکت این دو موضوع را پیگیری می کنیم .

 منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا