خودروی دوزیست هیوندای در آب و خشکی! (+عکس و فیلم)

خودروی دوزیست هیوندای در آب و خشکی! (+عکس و فیلم)

این خودرو که در اصل دو صندلی را شامل می‌شود، قادر است به راحتی به یک جت اسکی تک صندلی تبدیل شود تا کاربر پست از گشت و گذار در خیابان، به کمک آن وارد آب شود.

موبنا – وسایل نقلیه دوزیست حضور کمرنگی در زندگی روزمره مردم دارند و هرگز به تولید انبوه نرسیده‌اند تا مردم به طور عادی از آنها استفاده کنند. حتما شما هم تاکنون تصویر ویدیویی خودروهایی که می‌توانند در آب هم شنا کنند را دیده‌اید، ولی باید گفت این قبیل وسایل نقلیه به صورت محدود تولید شده‌اند و در بیشتر موارد پا را از یک مدل مفهومی فراتر نگذاشته‌اند. به هر حال هم اکنون خبرهایی منتشر شده است که احتمال می‌رود این قبیل خودروها هم وارد خیابان‌ها شوند.

خودروی دوزیست هیوندای در آب و خشکی! (+عکس و فیلم)

ایده ساخت وسایل نقلیه‌ای که بتوانند در آسمان، خشکی و آب حرکت کنند از سال‌ها قبل مطرح شده بود و دانشمندان بررسی‌های گسترده‌ای را در این زمینه انجام دادند. با ساده شدن سیستم‌های مکانیکی خودرو و روی کار آمدن موتورهای برقی ساخت چنین‌ وسایل نقلیه‌ای آسان‌تر شده است و مردم به صورت گسترده‌تر می‌توانند از آنها استفده کنند. شرکت هیوندای که از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان محسوب می‌شود، این طرح را پیش می‌برد و از محصول دوزیستی با نام «کایت» رونمایی کرده است.

خودروی دوزیست هیوندای در آب و خشکی! (+عکس و فیلم)

«کایت» هیوندای که قابلیت دوزیست دارد در مرحله کنونی به صورت مدل اولیه ساخته شده است و شرکت کره‌ای در نمایشگاه بین‌المللی «ژنو موتور شو» آن را به نمایش گذاشته است. این خودرو که در اصل دو صندلی را شامل می‌شود، قادر است به راحتی به یک جت اسکی تک صندلی تبدیل شود تا کاربر پست از گشت و گذار در خیابان، به کمک آن وارد آب شود.

خودروی دوزیست هیوندای در آب و خشکی! (+عکس و فیلم)

برای این وسیله نقلیه هیچ گونه در، سقف و پنجره بازشدنی در نظر گرفته نشده است. «کایت» هیوندای با گوشی هوشمند شما صحبت می‌کند، به کمک چهار چرخ ویژه خود در آب و خشکی راه می‌رود، برای آن سیستم کنترلی هیدرولیکی در نظر گرفته شده است، و هر زمان که فرد بخواهد می‌تواند از آن به عنوان یک جت اسکی برقی استفاده کند. این محصول در اصل تولید مشترک «مرکز طراحی‌های هیوندای» و شرکت ایتالیایی «موسسه طراحی اروپا» است.

خودروی دوزیست هیوندای در آب و خشکی! (+عکس و فیلم)

هنوز به درستی مشخص نشده است که این وسیله نقلیه چطور به جت اسکی تبدیل می‌شود و زمانی که فرد تصمیم می‌گیرد آن را به جت اسکی تبدیل کند، برای صندلی ثانوی چه اتفاقی می‌افتد. با این وجود شرکت هیوندای تصاویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد تصمیم برای تولید انبوه این محصول جدی شده است.

 

 

با این وجود کارشناسان از روی تصاویر منتشر شده پیش‌بینی کرده‌اند که بخش مربعی این خودرو که به رنگ سفید طراحی شده است از شاسی مشکی رنگ جدا می‌شود تا امکان ورود این دستگاه به آب فراهم شود و البته طی این اتفاق باتری‌ها که در قسمت جلو قرار دارند، همراه با خودرو به داخل آب می‌روند. با این وجود هنوز سوالات زیادی در این زمینه مطرح شده است که می‌بایست منتظر ماند و دید که هیوندای چگونه علاقمندان به این وسیله نقلیه را توجیه می‌کند.