شرایط ثبت اطلاعات گوشی‌های وارداتی همراه مسافر

شرایط ثبت اطلاعات گوشی‌های وارداتی همراه مسافر

گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره چگونگی ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری توضیحاتی برای متقاضیان اعلام کرد.

موبنا – پیرو اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر ارسال اطلاعات گوشی‌های مسافری ثبت شده در سامانه گمرک به وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که پس از ثبت اطلاعات به هیچ وجه نیازی به مراجعه حضوری به گمرک ایران به منظور پیگیری ارسال اطلاعات نیست و صرفاً پس از ثبت اطلاعات در سامانه گمرک، فایل مربوطه طبق بازه‌های زمانی اعلام شده به همتا ارسال می‌شود.

بر این اساس، متقاضیانی که قصد ثبت گوشی‌های مسافری دو سیم کارته در سامانه گمرک را دارند، حتما باید هر دو شناسه IMEI تلفن همراه خود را در سامانه گمرک ثبت کنند.

طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، اگر هر دو شناسه imei در سامانه ثبت نشود، فعال‌سازی برای هیچ کدام از سیم‌کارت‌ها صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره علت تعلیق ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا اعلام کرد که در این زمینه قطع سامانه همتا و گمرک درست نیست؛ بلکه موضوع وصل سیستم سامانه نیروی انتظامی به گمرک مطرح است که باید اتفاق می‌افتاد. قرار بود این اتصال برای مشخص شدن دقیق واردات گوشی از طریق مسافر صورت بگیرد، نه‌این‌که به اسم بار مسافر، بتوان خارج از روال‌های مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، گوشی وارد کرد.