فروش گوشیهای هوشمند هوآوی از مرز 200 میلیون دستگاه گذشت
موبنا – در هشت سال گذشته، ارائه گوشیهای هوشمند هوآوی از سه میلیون در سال 2010 به 200 میلیون در سال 2018 رسیده که رشد شصت و شش درصدی را نشان میدهد.
در بازار جهانی گوشیهای هوشمند، هوآوی جایگاهش از ستون «سایر گوشیها» را به یکی از سه برند اصلی این حوزه در جهان ارتقا داده و در سهماه دوم و سوم سال 2018، هوآوی با سهم بازار جهانی 14.6 درصد به دومین تولیدکننده گوشیهای هوشمند بدل شدهاست.
در حال حاضر، گوشیهای هوشمند هوآوی بیش از 500 میلیون کاربر در بیش از 170 کشور جهان دارد.
ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی در این مورد میگوید: «هوآوی با نگاهی به آینده، بر مفهومِ محوریِ “مشتری مداری” متمرکز خواهد بود و در راه خلاقیت و نوآوری پیش خواهد رفت و از هیچ تلاشی برای هدایت موج آتی تغییرات گوشیهای هوشمند دریغ نخواهد کرد.»
چه محصولاتی بار این رشد را به دوش کشیدهاند؟
- سری Huawei P20 در زمینه عکاسی گوشیهای همراه گام بزرگی را برداشته و ثابت کرده حتی گوشیهای موبایل نازک و شیک هم میتوانند تجربه عکاسی حرفهای را برای کاربران به همراه داشته باشد. علاوه بر این، طراحی شکیل سری Huawei P20 باعث شده خانمها از این گوشی استقبال ویژهای کنند. خرید جهانی این گوشی از زمان عرضهاش در ماه مارس از مرز 16 میلیون گذشته است و خانمها نیمی از این خریداران هستند.
- سری Huawei Mate 20 از استانداردهای فناوری پیشرفتهای تبعیت کرده که در سری Mate آغاز شده بود. این محصول مجهز به قویترین و پیچیدهترین تراشه در تاریخ هوآوی یعنی Kirin 980 است. این چیپست از فناوری ساخت پیشرفته 7nm بهره میبرد و از هستههای A76-based+G76 برخوردار است. این مولفهها Mate 20، هوآوی را تبدیل به محصولی بهینه و کارآمدتری در زمینه مصرف انرژی کرده است. دو ماه بعد از عرضه سری Mate 20، فروش این گوشی از مرز 5 میلیون دستگاه گذشته است.
- سریهای nova هوآوی به خاطر ظاهر زیبا و اِلمانهای بصری خلاقانهاش تبدیل به گوشی محبوب نسل جوان شد. استفاده از طرح رنگ برجسته و سیستم سلفی خلاقانهی nova 3، این گوشی را به محبوبترین گوشی سلفی 2018 تبدیل کرده و nova 4 با حفظ زیبایی از امکاناتی مانند صفحه نمایش تمام صفحه و نمایش hole-punch-style برخوردار است. با پایان سال 2018، سری فوق العاده محبوب nova با فروش بیش از 64 میلیون دستگاه، رهبر گوشیهای نوظهور رده متوسط هوآوی لقب گرفت.
توجه ویژه هوآوی به حفظ امنیت کاربران
به عقیده هوآوی حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران به اندازهی تولید محصولات برجسته و وسوسه برانگیز اهمیت دارد و این مسئله اعتماد میان برند و مشتریانش میسازد. به همین خاطر شرکت هوآوی مسئله حفاظت از حریم شخصی را در رأس علایق اصلی تجاریاش قرار داده و برای حفاظت از حریم شخصی، GAPP (اصول بکلی پذیرفته شده حریم شخصی) را که سختترین چارچوب فناوری حریم شخصی در جهان است و همچنین تمامی ملزومات اجرایی GDPR (آیین نامه حفاظت دادهی عمومی) اتحادیه اروپا را اعمال کرده است.