تولید مدال‌های المپیک 2020 توکیو از زباله‌های الکترونیکی!

تولید مدال‌های المپیک 2020 توکیو از زباله‌های الکترونیکی!

کمیته برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو تا ژوئن گذشته به میزان کافی برای تمام مدال‌های برنز این دوره از مسابقات فلز مربوطه را جمع‌آوری کرد.

موبنا – ما به عنوان کاربران هزاره سوم هر چند وقت یکبار دستگاه‌های الکترونیکی قدیمی خود را کنار می‌گذاریم و در عوض نسل جدید فناوری‌ها و دستگاه‌های مدرن را جایگزین آنها می‌کنیم. این مسئله باعث شده است تا زباله‌های الکترونیکی به یکی از بزرگترین معضلات عصر حاضر تبدیل شود. زباله‌های الکترونیکی ارزش بسیار زیادی دارند و بر این اساس تاکنون پروژه‌های فراوانی راه‌اندازی شده است تا فلزات و دیگر اجزای گران‌بهای تشکیل دهنده این محصولات از یکدیگر جدا شوند و دوباره مورد استفاده قرار گیرند. هم اکنون طرح جالبی در این زمینه ارایه شده است و به موجب آن قرار شده است مدال‌های قهرمانی برای بازی‌‌های المپیک 2020 از گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های دور انداخته شده تولید شود.

«کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو» این روزها مشغول جمع‌آوری انوع گوشی‌، دوربین دیجیتالی و دیگر گجت‌های قدیمی است که تا قبل از آوریل 2017 دور انداخته شده‌اند. این مرکز در نظر دارد تمام مدال‌های قهرمانی برای این دوره از مسابقات را به کمک فلزهای موجود در این دستگاه‌های قدیمی تولید کند. طبق آخرین گزارش‌های موجود اعلام شده است که این پروژه در حال انجام است کمیته برگزاری مسابقات المپیک 2020 توکیو تا مارس 2019 تمامی دستگاه‌های الکترونیکی بازیافتی مورد نظر خود را جمع‌آوری می‌کند و پس از آن فرآیند بازیافت این دستگاه‌ها آغاز می‌شود.

مراکز جمع‌آوری دستگاه‌های الکترونیکی بازیافتی مخصوص این دوره از مسابقات المپیک در 1594 مرکز شهرداری در کشور ژاپن دایر شده‌اند و این مراکز تاکنون 47 هزار و 488 تن دستگاه‌های الکترونیکی که تا نوامبر گذشته دور انداخته شده‌اند را جمع‌آوری کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود که به صورت همزمان بیش از 5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند بازیافتی که مشترکان «ان‌تی‌تی دوکومو» در نقاط مختلف جهان به شعبه‌های این شرکت مخابراتی تحویل داده‌اند هم بازیافت می‌شوند.

در نتیجه این اتفاق گفته می‌شود که کمیته برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو تا ژوئن گذشته به میزان کافی برای تمام مدال‌های برنز این دوره از مسابقات فلز مربوطه را جمع‌آوری کرد، همچنین تا اکتبر گذشته 93.7 درصد طلا و 85.4 درصد نقره مورد نیاز این دوره از مسابقات المپیک و پارالمپیک نیز از دستگاه‌های الکترونیکی دور انداخته شده بازیافت شد.

بر اساس آخرین گزارش ها همچنین گفته شد طراحی مدال‌های المپیک توکیو 2020 هم اکنون تکمیل شده و قرار شده است در اواسط سال 2019 میلادی از آنها رونمایی شود.