«برج جمیرا» با ارتفاع 550 متر به آسمان می‌رود!

موبنا – بسیاری از مردم شهر دبی را به عنوان مهد برج‌های بلند و سر به فلک کشیده می‌شناسند و آن را به واسطه آسمان‌خراش‌های متعددی که در دل خود جا داده است معرفی می‌کنند. هم اکنون از یک طرح جدید در این شهر رونمایی کرده است که با همکاری «شیخ محمد بن راشد المکتوم» نخست وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی به انجام می‌رسد و از آن با نام «برج جمیرا» یاد می‌شود. در مرحله کنونی جزییات عجیبی در مورد این آسمان خراش منتشر شده قرار است پس از تکمیل به یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان تبدیل شود.

«برج جمیرا» با ارتفاع 550 متر به آسمان می‌رود!

طبق آخرین طراحی‌های صورت گرفته، «برج جمیرا» با ارتفاع 550 متر ساخته می‌شود و برای آن یک طراحی غیرمعمول و عجیب در نظر گرفته شده است که شرکت سازنده می‌گوید برای طراحی برج از تپله‌های ماسه‌ای، توده‌های شنی و ریگ‌های روان در مناطق بیابانی دبی الهام گرفته است. مانی داخلی این برج نمایشگرهای دیجیتالی یکپارچه را شامل می‌شود که می‌توانند برای جشن‌ها و مراسم‌های بزرگ مورد استفاده قرار گیرند و همچنین چندین سالن بزرگ مجهز به پنجره‌های 360 درجه پانورامایی برای مشاهده دور تا دور شهر دوبی برای آن ارایه شده است.

«برج جمیرا» با ارتفاع 550 متر به آسمان می‌رود!

در قسمت بالای برج یک فضای ویژه با نام «تاج» در نظر گرفته شده است که در آن رستوران هوایی تاسیس می‌شود و همچنین چشمندازهای بزرگ در اطراف آن ارایه می‌شوند تا مردم در هر نقطه از رستوران بتوانند به تمام مناطق شهر دبی مشرف باشند.

«برج جمیرا» با ارتفاع 550 متر به آسمان می‌رود!

«شیخ محمد» از شرکت طراح و سازنده برج درخواست کرده است تا در قسمت پایین ساختمان انواع آبنما، فروشگاه و سالن‌های آمفی‌ تیاتر ساخته شود. شرکت مذکور همچنین طراحی خود را به گونه‌ای انجام داده است که فضاهای مخصوص آتش‌بازی و نورپردازی‌های ویژه هم در فضای اطراف برج ارایه شده است.

«برج جمیرا» با ارتفاع 550 متر به آسمان می‌رود!

زمانی که ساخت «برج جمیرا» به اتمام می‌رسد، این مرکز به یکی از بلندترین ساختمان‌های دبی و البته جهان تبدیل می‌شود و البته باید توجه داشت که این شهر «برج خلیفه» به ارتفاع 829.8 متر را به عنوان مرتفع‌ترین ساختمان جهان در خود جا داده است. با این توضیح گفته می‌شود که «برج جمیرا» در بین 10 آسمان خراش بلند جهان عنوان ششم را از آن خود می‌کند. توجه داشته باشید طی چند سال اخیر بازار آسمان خراش‌های بلند جهان بسیار رونق گرفته است و شرکت‌های معماری در گوشه و کنار کره خاکی تلاش می‌کنند برج‌های بسیار بلند و متمایز بسازند.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار شده است فرآیند ساخت این برج مرتفع به زودی آغاز شود و فاز نخست پروژه در سال 2023 میلادی به پایان برسد. توسعه و ساخت این پروژه به عهده شرکت «هولدینگ دبی» است که پیش از این مدیریت ساخت بزرگترین ساختمان‌ها و مراکز خرید دبی را هم در اختیار داشت و هم اکنون قرار است در آینده نزدیک جزییاتی بیشتری در این زمینه منتشر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا