بازیافت متفاوت آیفون های قدیمی! (+عکس)

بازیافت متفاوت آیفون های قدیمی! (+عکس)

اپلیکیشن های مختلفی در دسترس هستند که با استفاده از آنها می توانید آی‌فون قدیمی خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید که از آن جمله می توان به اپلیکیشن Manything اشاره کرد.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور  این امکان وجود دارد تا آی‌فون قدیمی خود را به فروش برسانید اما روش های دیگری نیز برای استفاده از دستگاه قدیمی وجود دارند. از تبدیل کردن آی‌فون به یک سیستم امنیتی تا یک دستگاه ردیاب، در ادامه با ما همراه باشید تا چند روش برای استفاده مجدد از آی‌فون های قدیمی را معرفی کنیم.

تبدیل آی‌فون به یک لامپ

بازیافت متفاوت آیفون های قدیمی! (+عکس)

“ایوان ژوربا”، طراح صنعتی اکراینی، پایه ای که با استفاده از چاپ سه بعدی شکل می گیرد را معرفی کرده و از آن می توان برای تبدیل آی‌فون 4/4S و آی‌فون 5/5S به یک چراغ استفاده کرد. آی‌فون به گونه ای در این پایه قرار می گیرد که انتهای آن همچنان در دسترس است و می توانید آن را به برق متصل کنید. ژوبرا معرفی پایه ای مناسب برای آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس را نیز مد نظر دارد.

تبدیل آی‌فون به دوربین امنیتی

بازیافت متفاوت آیفون های قدیمی! (+عکس)

اپلیکیشن های مختلفی در دسترس هستند که با استفاده از آنها می توانید آی‌فون قدیمی خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید که از آن جمله می توان به اپلیکیشن Manything اشاره کرد. از ویژگی های این اپلیکیشن می توان به استریم زنده، هشدارهای حرکتی و ذخیره فیلم و عکس در فضای ابری اشاره کرد.

تبدیل آی‌فون به ساعت زنگ‌دار پیشرفته

بازیافت متفاوت آیفون های قدیمی! (+عکس)

اپلیکیشن های مختلفی برای تبدیل آی‌فون به یک ساعت دیجیتال زیبا و دوست داشتنی وجود دارند. از جمله اپلیکیشن های رایگان برتر در این زمینه می توان به The Clocks و Alarm Clock Free اشاره کرد.

تبدیل آی‌فون به فشارسنج

بازیافت متفاوت آیفون های قدیمی! (+عکس)

اگر قصد دارید آی‌فون خود را با مدل جدید این تلفن هوشمند تعویض کنید از دستگاه قدیمی می توانید به عنوان فشارسنج استفاده کنید. آی‌فون 6 دارای یک حسگر فشارسنج داخلی است و با دانلود اپلیکیشنی مانند Bar-O-Meter یا Termo-Hygrometer می توانید اطلاعاتی مانند ارتفاع، فشار هوا، رطوبت و شرایط آب و هوا را کسب کنید. اگر آی‌فون 5S دارید می توانید از اپلیکیشن Bar-O-Meter برای نمایش فشار و ارتفاع استفاده کنید اما به جای حسگر، این اپلیکیشن از سرویس های اینترنتی برای تعیین داده های شما استفاده می کند.

تبدیل آی‌فون به ردیاب خواب و زنگ هشدار

بازیافت متفاوت آیفون های قدیمی! (+عکس)

برای بهره‌مندی از یک ساعت پیشرفته‌تر می توانید اپلیکیشن Sleep Cycle را دانلود کنید که نه تنها به عنوان ساعت کار می کند بلکه ردیاب خواب نیز است. این اپلیکیشن الگوهای خواب کاربر را فرا می گیرد و از این رو می داند چه زمانی طی مرحله خواب سبک کاربر را بیدار کند. برای استفاده از این اپلیکیشن باید آی‌فون به وای فای متصل باشد و هنگامی که خواب هستید آن را در بستر خواب خود قرار دهید.

بهبود ایمنی خودرو با استفاده از آی‌فون

بازیافت متفاوت آیفون های قدیمی! (+عکس)

خارج از خانه نیز آی‌فون قدیمی می تواند بسیار مفید باشد. شما می توانید از آن به عنوان یک دوربین در خودرو خود استفاده کنید. اپلیکیشن هایی مانند CamOnRoad کاربران را قادر می سازند از آی‌فون های خود به عنوان دوربین روی داشبورد استفاده کنند. برای قرار گیری آی‌فون باید یک پایه روی داشبورد خودرو خود نصب کنید تا آی‌فون دید خوبی به جاده داشته باشد. اگر داخل خودرو به وای فای دسترسی دارید و یا بسته دیتا ارزان قیمت خریداری کنید می توانید از CamOnRoad به عنوان سیستم ناوبری ویدئویی GPS نیز استفاده کنید.

تبدیل آی‌فون به یک دستگاه ردیابی

بازیافت متفاوت آیفون های قدیمی! (+عکس)

اگر بسته های دیتا ارزان قیمت خریداری کنید می توانید آی‌فون قدیمی خود را به یک دستگاه ردیاب تبدیل کنید. کاری که باید انجام دهید دانلود و فعال کردن اپلیکیشن Find my iPhone روی دستگاه قدیمی است. سپس آن را داخل خودرویی که قصد دارید ردیابی شود، قرار دهید و از این طریق می توانید موقعیت مکانی آن را روی آی‌فون جدید یا دیگر دستگاه های مک مشاهده کنید.

تبدیل آی‌فون به دستگاه کنترل از راه دور

بازیافت متفاوت آیفون های قدیمی! (+عکس)

اگر آی‌فون قدیمی شما به وای فای متصل باشد می توانید از آن به عنوان یک کنترل از راه دور برای دستگاه های مختلف در خانه خود استفاده کنید. با دانلود اپلیکیشن Remote می توانید اپل تی‌وی خود را کنترل کنید. همچنین امکان کنترل کتابخانه آی‌تیونز روی مک به شیوه ای مشابه با دستگاه های iOS فراهم می شود.