با Energy Ring حفره نمایشگر Galaxy S10 خود را به شاخص میزان باتری تبدیل کنید

با Energy Ring حفره نمایشگر Galaxy S10 خود را به شاخص میزان باتری تبدیل کنید

حفره نمایشگر پرچمدار های جدید سامسونگ (Galaxy S10) الهام بخش افراد زیادی بوده است. این سطح از محبوبیت و پذیرش توسط کاربران و خلاق های دنیا، برای بریدگی نمایشگر وجود نداشته است.

مجله آنلاین موبنا – حفره نمایشگر پرچمدار های جدید سامسونگ (Galaxy S10) الهام بخش افراد زیادی بوده است. این سطح از محبوبیت و پذیرش توسط کاربران و خلاق های دنیا، برای بریدگی نمایشگر وجود نداشته است.تصویر زمینه های متنوعی برای S10 ها با هدف استتار یا شوخی با این حفره خلق و منتشر شده است. حالا راه دیگری برای استفاده خلاقانه از این حفره معرفی شده است. با استفاده از اپلیکیشن Energy Ringمیتوانید حفره دوربین سلفی را به یک شاخص میزان باتری تبدیل کنید.

Energy Ring

اگه نتوانستید از اسم آن حدس بزنید، باید بگوییم که Energy Ring یک حلقه به دور حفره نمایشگر ایجاد میکند که میزان باتری را نشان میدهد. این اپ نه تنها از Galaxy S10، بلکه از S10 Plus و S10e هم پشتیبانی میکند. اگر تصمیم داریم که حفره دور نمایشگر را نمایان و هایلایت کنید، میتوانید از این اپلیکیشن و ظاهر رنگارنگ و زیبای آن استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که این اپ هنوز در حالت بتا است. با اینکه به تازگی به روز رسانی شده ولی هنوز چند باگ کوچک دارد. مثلا سمت چپ حلقه در S10e کمی بریده شده است.

 

برخی از ویژگی های اپلیکیشن Energy Ring

  • میتوان ضخامت حلقه را از یک پیکسل تا هر مقدار دلخواه تغییر داد.
  • هرگاه تغیری در میزان باتری رخ دهد، حلقه به نمایش در می آید، بنابرین تقریباً به هیچ پردازشی نیاز ندارد.
  • حلقه دور حفره میتواند به صورت ساعتگرد، پاد ساعتگرد یا دو دو طرفه باشد.
  • در محتوایی که به تمام نمایشگر نیاز دارد (مثل اپ، ویدیو، عکس یا بازی)، مخفی میشود.
  • حلقه آن میتواند بر اساس میزان باقی مانده باتری به طور خودکار رنگ عوض کند یا از رنگ های تکی یا چند تایی استفاده کند.
  • با استفاده از طیف رنگی که در اختیار کاربر قرار میگیرد، میتوان حلقه را به هر رنگی در آورد.
  • زمانی که شارژر را به گوشی نصب میکنید، چند انیمیشن جالب هم به نمایش در می آورد.

نصب و راه اندازی

وقتی بعد از دانلود این برنامه جذاب از لینک مستقیم انتهای مقاله، آن را نصب کنید. اپ را راه اندازی کرده و به صفحه اصلی آن وارد شوید. سوییچ قسمت بالا و سمت چپ صفحه را لمس کنید تا به صفحه“Notification access” هدایت شوید.

در این صفحه هم سوییچ را روشن کنید تا بعد از آن به یک صفحه مجوز دیگر هدایت شوید. در این صفحه باید به اپ این اجازه را بدهید که روی دیگر اپ ها نیز به نمایش در آید (یا به قول سامسونگ “Appear on top” شود). بعد از اینکه این دو مجوز را صادر کردید، میبینید که یک حلقه دور حفره نمایشگر به نمایش در می آید.

بخش تنظیمات
بخش تنظیمات

 

اضافه کردن شاخص باتری در حفره نمایشگر

اپلیکیشن Energy Ring توسط همان توسعه دهنده  اپ Energy Bar، خلق شده است. اگر قبلاً از آن اپ استفاده کرده باشید، با محیط تنظیمات شخصی سازی Energy Ring هم آشنا خواهید بود. اساسا میتواند گفت که این دو اپ یک هویت دارند که برای Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus و Galaxy S10e طراحی شده اند. اولین آپشنی که قابل تنظیم است، ضخامت حلقه میباشد.

اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید، به راحتی میتوانید سایر تنظیمات را اعمال کنید. گزینه بعدی انتخاب مسیر حرکت حلقه است. این اپ قابلیت اختفای خودکار در حالت فول اسکرین را دارد که قابلیتی عالی است چون در غیر این صورت هنگام تماشای فیلم یا بازی به صورت فول اسکرین، وجود یک حلقه میتوانست آزار دهنده باشد.

اگر کمی اسکرول کنید، میتوانید انیمیشنی که هنگام شارژ به نمایش در می آید را نیز تغییر دهید. در این نسخه 8 انیمیشن متفاوت وجود دارد که میتوانید هر کدام را انتخاب کنید.

تنظیمات رنگ چندین نوع دارد که “Segments” و “Merged Segments” و “Gradient Segment” و“Gradient” هستند. در هر یک از این تنظیمات میتوانید چهار رنگ متفاوت را تعیین کنید تا در بازه درصد های 1 تا 25 درصد، 26 تا 50 درصد، 51 تا 75 درصد و 75 تا 100 درصد را تغییر کنند.

 

دانلود Energy Ring نسخه v1.6

اپلیکیشن Energy Ring از نمونه های اپ های خلاقانه ای است که ظاهر زیبایی به دستگاه جدید شما خواهد داد. همانطور که اشاره شد، این اپ هنوز در حال بتاست و به چند بهبود عملکرد و رفع اشکال نیاز دارد. یکی از این اشکالات این است که حلقه دور دوربین تنها وقتی به نمایش در می آید که قفل دستگاه باز شده باشد. اگر این حلقه در حالت همیشه روشن (Always On Display) یا قفل شده به نمایش در می آمد، بسیار بهتر بود. برای دانلود این اپ جالب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود Energy Ring نسخه v1.6

 منبع: اندروید زوم