رشد 50 درصدی در فروش تلفن های همراه هواوی علیرغم تحریم در آمریکا

مجله آنلاین موبنا – شرکت هواوی، علیرغم تحریم و ممنوعیت عرضه تلفن همراه در آمریکا، در حال تبدیل شدن به پرفروش ترین برند جهان است. شرکت هواوی 59.1 میلیون تلفن همراه در سه ماهه اول سال 2019 فروش داشته است که بیشتر فروش آن در خود چین انجام شده است. این رقم در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته میلادی رشد چشم گیر 50% را نشان می دهد.
این درحالی است که تلفن همراه آی فون در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته 15.8 میلیون کمتر فروش داشته است.
همچنین، سامسونگ که اخیراً مدل Galaxy S10 را به بازار عرضه کرده است، در سه ماهه نخست سال 2018 تعداد 78.2 میلیون تلفن همراه و در سه ماهه نخست سال 2019 تعداد 72 میلیون تلفن همراه فروش داشته است.

رشد 50 درصدی در فروش تلفن های همراه هواوی علیرغم تحریم در آمریکا

با این حال، سهم سود کل بازار تلفن همراه هوشمند برای هواوی 6 تا 7 درصد و برای اپل چیزی حدود 70 درصد است و دلیل آن قیمت بالای محصولات اپل در مقایسه با قیمت های متوسط گوشی های سامسونگ و هواوی است.
با این حال تعداد فروش محصولات هواوی بسیار چشم گیر و بالاست و این تعداد بالا در فروش محصولات در حالی اتفاق افتاده است که هواوی برخلاف دو شرکت دیگر، بازار تلفن های همراه آمریکا را به دلیل تحریم و ممنوعیت فروش در اختیار ندارد.

هواوی علاوه بر تولید تلفن همراه، در زمینه ی تجهیزات ارتباطات مخابراتی نیز قدرتمند است و همین مسئله منجر به نگرانی و واکنش دولت آمریکا شده است. این نگرانی تا جایی پیش رفته است که منجر به ایجاد تنش بین دولت آمریکا و دولت انگلستان نیز شده است. این اختلاف از زمانی به وجود آمد که دولت انگستان انجام بخشی از زیرساخت فناوری 5G خود را به شرکت هواوی واگذار کرد.
دو مدل P30 و P30 Pro دو پرچمدار جدید شرکت هواوی هستند که نظر مثبت کارشناسان حوزه تلفن همراه را نیز به خود جلب کرده اند. این دو مدل که مجهز به دوربین های چندگانه و طراحی منحصربفرد هستند، در بازار آمریکا عرضه نمی شوند. هرچند این عدم عرضه در بازار آمریکا، شاید چندان مشکل بزرگی برای هواوی قلمداد نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا