فید

انحصارگرایی‌های اپل زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا

مجله آنلاین موبنا – تحقیقات اتحادیه اروپا در این زمینه از چند هفته آتی آغاز خواهند شد.
اسپاتیفای اسفند گذشته از قوانین انحصارگرایانه اپل استور، به اتحادیه اروپا شکایت کرده بود؛ اپل اما ضمن رد این اتهامات مدعی است که اسپاتیفای از شکایت خود انگیزه مالی دارد.
سرویس‌های دیجیتال در اپل استور موظفند تا در سال اول 30 درصد و در سال دوم 15 درصد از درآمد خود از عضویت مشتریان را به اپل پرداخت کنند. از طرف دیگر امکان این‌که مشتریان خود را برای عضویت به سایت‌های دیگر هدایت کنند نیز وجود ندارد.
این شرایط و قوانین باعث می‌شود تا شرکت‌هایی چون اسپاتیفای ناچار شوند هزینه عضویت در سرویس‌های خود را به بهایی که بیشتر از هزینه عضویت در سرویس‌های مشابه در اپل است، افزایش دهند، چیزی که به‌نوعی آن‌ها را از چرخه رقابتی خارج می‌کند.
پیروزی اسپاتیفای در این نبرد حقوقی، پیامدهای قابل‌توجهی برای اپل خواهد داشت و ممکن است این شرکت را وادار کند تا یا سهم خود را از درآمد حاصل از عضویت مشتریان در دیگر سرویس‌های دیجیتال کاهش داده و یا اطمینان حاصل کند که دستگاه‌های دیجیتال ساخت این شرکت می‌توانند به خوبیِ کار با سرویس‌های اپل با سرویس‌های طرف سوم نیز کار کنند.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا