پیشنهاد 2.5 میلیون دلاری برای خرید نخستین پست توییتری!

به گزارش به‌روزترین‌ها به نقل سی‌ان‌بی‌سی مدیرعامل و بنیان‌گذار میلیاردر توییتر، اعلام کرده «نخستین توییت خود را به‌عنوان توکن غیرقابل‌معاوضه در پلتفرم Valuables می‌فروشد.»

وی اعلام کرده قصد دارد اولین توییت خود در توییتر را در قالب نسخه رمزگذاری شده و به‌صورت NFT در پلتفرم Valuables بفروشد. NFT «توکن غیرقابل‌معاوضه» نوعی توکن رمزنگاری‌شده است که روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند.

اگرچه او از دسامبر سال قبل این توییت را برای فروش گذاشته بود، اما توییت جدید او توجه همه را دوباره به سمت فروش آن جلب کرد.

ماجرای نخستین توییت دورسی در سال 2006 این بود او یک توییت با این محتوا منتشر کرد که «من الان مشغول راه‌اندازی حساب توییتری خودم هستم.» این پیام در آن زمان چندان توجهی را به خود جلب نکرد، اما سال‌ها بعد به دلیل اینکه توسط بنیان‌گذار توییتر منتشرشده و اتفاقاً یک غلط املایی هم در آن به چشم می‌خورد، توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرد.

حالا بعد از گذشت 15 سال سند دیجیتال این پست توییتری توسط دورسی به حراج گذاشته ‌شده است. در ابتدا پیش‌بینی می‌شد پست مذکور بتواند به مبلغ هنگفتی به فروش برسد؛ اوایل صحبت بر سر ۸۰ هزار دلار و ۱۰۰ هزار دلار بود، اما رقم‌ها از این اعداد هم فراتر رفت.

روز شنبه ششم مارس بهای این پست توییتری در حراج ۱۰۰ هزار دلار اعلام شد؛ اما یک‌باره فردی با پیشنهاد خرید دو میلیون دلاری به میدان آمد و حالا برچسب قیمتی بیش از 2.5 میلیون دلار برای خرید این پست ارائه شده است.

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی در حال حاضر بیشترین رقم که برای پست مذکور پیشنهاد شده، توسط سینا استوی بنیان‌گذار شرکت مالزیایی Bridge Oracle ارائه شده است.

همان‌طور که اشاره شد تقریباً ۱۵ سال است که این توییت جک دورسی به‌عنوان آیتمی دیجیتالی و رایگان در دسترس همه‌ مردم قرار دارد؛ با وجود این‌، دورسی تصمیم گرفته آن را به‌عنوان NFT بفروشد. ظاهراً دورسی می‌خواهد این کار را ازطریق پلتفرمی با عنوان Valuables عملی کند.

دورسی همچنین طرفدار ارزهای دیجیتال بوده و بیت‌کوین را در بیو توییتر خود نشان می‌دهد و اقدامات مختلفی هم در این حوزه انجام داده است. کش‌اپ، یکی از پروژه‌های شرکت اسکوئر است که امکان خرید ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. دورسی همچنین در لایتنینگ لبز (Lightning Labs) هم سرمایه‌گذاری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا