آشنایی با شهرک‌های ساحلی ایزدشهر

بهترین منطقه در ایران برای تحقق چنین رویایی هم جایی غیر از شمال نیست. جایی که می‌تواند پذیرای همه خستگی‌های ما شود و بعد با کوله باری از امید و حال خوب ما را راهی منزل کند. یکی از شهرهایی که می‌تواند ما را به رساندن به این آرزو نزدیک‌تر کند، ایزدشهر است. ایزدشهر به دلیل اینکه شهرک‌های مسکونی زیاد و پرطرفداری را در خود جای داده بهترین انتخاب برای وقت‌گذرانی در شمال به حساب می آید. ایزدشهر در بخش مرکزی شهرستان نور قرار دارد و آن‌طور که پیداست نور با قرار داشتن در میان شهرهای زیبا و توریست‌پذیر یکی از محبوب‌ترین شهرها میان گردشگران است. اگر از نور ۷ کیلومتر به سمت شرق و از محمودآباد ۸ کیلومتر به سمت غرب بروید، به ایزدشهر خواهید رسید. شهری که یکی از قطب‌های فرهنگی مازندران محسوب می شود. این شهر زیبا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران است و پیشینهٔ آن به دوره قاجار باز می‌گردد. ایزدشهر به دلیل جا دادن ویلاها و ساختمان‌های مسکونی مدرن در خود همیشه چون نگینی مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده و به همین دلیل هم قیمت زمین در این منطقه همیشه رشد صعودی دارد. تا جایی که اگر قصد خرید خانه و ویلا در شمال را داشته باشید و به بنگاه معاملات ملکی مراجعه کنید، ایزدشهر همیشه در پیشنهادهای مشاوران املاک است. در ادامهٔ مطلب با ما همراه باشید تا شما را با شهرک‌های معروف و زیبای ایزدشهر آشنا کنیم.

شهرک‌ ساحلی ایزدشهر

این شهرک در سال ۱۳۵۴ به وسیله غلامرضا پهلوی ساخته شد. نام فعلی ایزدشهر از این شهرک برداشته شده است. شهرک ساحلی ایزدشهر با مساحت ۳۷۸ هزار متر مربع یکی از شهرک‌های بسیار وسیع استان مازندران به حساب می آید. سرتاسر این شهرک را ویلاهای لوکس و آپارتمان‌های مدرن فرا گرفته و حدود ۴۰۰ ویلا و ۵ بلوک آپارتمانی در این شهرک بسیار زیبا قرار دارد. قیمت اجاره و خرید خانه در این شهرک از دو شهرک دیگر بیشتر است و آن هم به دلیل امکاناتی از جمله سالن بیلیارد، استخر سرپوشیده و روباز، سالن فوتبال و رستوران‌هایی است که در این شهرک قرار دارد.

شهرک پزشکان

اگر از شهرک ساحلی ایزدشهر بیرون بیایید و در امتداد دیوارهای این شهرک حرکت کنید و آن را به پایان برسانید، بعد از طی کردن این مسافت درست به شهرک پزشکان می‌رسید. این شهرک قدمت بیشتری نسبت به شهرک ساحلی ایزدشهر دارد. در این شهرک می‌توانید با بودجه‌های مختلف به خرید و اجارهٔ خانه و ویلا بپردازید.

شهرک آبی کنار

این سه شهرک درست در امتداد یکدیگر قرار دارند. بعد از شهرک پزشکان نوبت به شهرک آبی کنار می‌رسد. اگر قصد دارید صبح‌ها فقط با صدای موج‌های دریای خزر از خواب بیدار شوید و در کنار ساحل آتش روشن کنید و به مدیتیشن بپردازید، شهرک آبی کنار بهترین گزینه پیش روی شماست. این شهرک نسبت به دو شهرک دیگر فضای بکرتری دارد و بهترین مکان برای رسیدن به آرامش است. از دیگر مزایای این شهرک، قیمت‌های مناسب خانه و ویلا نسبت  به دو شهرک دیگر است و با هر بودجه‌ای می‌تواند پذیرای گردشگران باشد.

آشنایی با شهرک‌های ساحلی ایزدشهر

سخن آخر

در ۸ کیلومتری شرق نور و ۷ کیلومتر محمودآباد شهری زیبا به نام ایزد شهر قرار دارد. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران است که در دوره قاجار مورد توجه قرار می‌گیرد. ناصرالدین شاه در تاریخ به عنوان یکی از عیاش‌ترین شاهان ایرانی محسوب می‌شود. شاهی که خوشگذرانی برایش اهمیت بیشتری از کشورداری و رسیدگی به امور کشور داشت. ایزدشهر هم یکی از کشف‌های ناصرالدین شاه در هنگام سفرهای ییلاقی‌اش بوده است. این شهر در ابتدا یک روستای بسیار کوچک به نام ایزده بوده و در یکی از سفرهای ناصرالدین شاه مورد توجه او قرار می‌گیرد و وی به آبادانی او مشغول می‌شود. ایزدشهر فعلی در سال ۱۳۸۴ از ادغام سه روستا به نام‌های بازارسر، ساروج محله و امیرآباد کناره تشکیل شد. این شهر نام خود را وامدار شهرک ییلاقی تفریحی ایزدشهر است. در ایزدشهر سه شهرک بسیار زیبا به نام‌های شهرک ساحلی ایزدشهر، پزشکان و آبی کنار وجود دارد که در طول سال گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از مناطق دیدنی این شهر موزه گالری دیدی است که در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد. این موزه آثار بسیاری از هنرمندان معاصر را در خود جای داده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا