به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌های راه‌اندازی 5G ایرانسل در کارگاه‌های کنفرانس برق

به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌های راه‌اندازی 5G ایرانسل در کارگاه‌های کنفرانس برق

ایرانسل در کارگاه‌های جانبی بیست و نهمین کنفرانس برق ایران، تجربه‌های خود در پیشتازیِ راه‌اندازی شبکۀ نسل پنج تلفن‌همراه در ایران را با حاضران به اشتراک گذاشت.

به‌روزترین‌ها– به گزارش «به‌روزترین‌ها» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، با مشارکت و حضور ایرانسل به عنوان حامی اصلی، به صورت آنلاین و نیمه حضوری، تا روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، در حال برگزاری است. ایرانسل در این کنفرانس، به انتقال تجربیات خود دربارۀ پیشتازی در زمینه‌هایی همچون راه‌اندازی 5G و مطالعات 6G می‌پردازد.

در کارگاه جانبی این کنفرانس با عنوان «شبکه‌های موبایل و بهینه‏سازی رادیویی آن»، ایرانسل تجربه‌های خود در پیشتازی در راه‌اندازی شبکۀ نسل پنج تلفن‌همراه را با حاضران به اشتراک گذاشت.

در این کارگاه، مهندس حسن قاسمی مدیر ارشد بهینه‌سازی رادیویی شبکه و مهندس ابوالقاسم افشار مدیر ارشد فنی رگولاتوری و متابعت از مقررات و نیز مهندس محسن حضرتی کارشناس بهینه‌سازی رادیویی شبکۀ ایرانسل، به بیان نکاتی دربارۀ تاریخچه نسل‌های مختلف شبکۀ تلفن‌همراه، پیشرانان اقتصاد شبکۀ موبایل، روند توسعۀ صنعت موبایل در جهان، طیف رادیویی شبکۀ 5G و اپلیکیشن‌های آن، نگاهی به نسل ششم تلفن‌همراه (6G) و مقایسۀ آن با 5G، بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی و کلان‌داده، تنظیم‌گری و مسائل حاکمیتی در حوزۀ فرکانس و شبکه‌های رادیویی و…  پرداختند و به پرسش‌های حاضران در این کارگاه آنلاین، پاسخ دادند.

بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، در محورهای الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، کامپیوتر و مهندسی پزشکی، توسط انجمن علوم مهندسی برق ایران و دبیرخانه دائمی كنفرانس در دانشگاه امیرکبیر، از ۲۸ تا ۳۰ اردبیهشت ماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین و نیمه‌حضوری برگزار می‌شود و با سخنرانی دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، خاتمه می‌یابد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و نخستین ارائه‌دهندۀ خدمات نسل پنجم تلفن‌همراه (5G) در ایران، با هدف شناسایی و تشویق ایده‌های نوآورانه در صنعت برق و مخابرات، بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات در زمینۀ ارائۀ خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین تلفن‌همراه مانند خدمات 5G و مطالعات در زمینۀ فناوری نسل ششم (6G)، ارائۀ خدمات زندگی هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا، تجربه‌های راه‌اندازی مرکز نوآوری ایرانسل و فعالیت در زمینۀ نوآوری، تحقیق و توسعه و آموزش و نیز ارائۀ مزیت‌ها و توانمندی‌های خود برای جذب فارغ‌التحصیلان نخبۀ دانشگاهی، در این کنفرانس حضور دارد.

در این كنفرانس که با هدف گسترش دانش فنی در گرایش‌های مختلف مهندسی برق، از طریق ایجاد محیطی جهت تبادل نظر علمی و تخصصی، ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی و همچنین تشویق پژوهشگران برنامه‌ریزی شده ‌است، برنامه‌های جنبی شامل دوره‌های آموزشی كوتاه‌مدت، میزگرد تخصصی و نمایشگاه تجهیزات مهندسی برق نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت آنلاین و نیمه‌حضوری انجام می‌شود.

دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت، در اختتامیۀ این کنفرانس، با موضوع «تحول دیجیتال؛ دروازه‌ای به آیندۀ تمام دیجیتال» سخنرانی می‌کند.

همچنین روز سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه نیز، در میزگردهای برنامه‌ریزی شده در قالب این کنفرانس، مدیران بخش‌های مختلف ایرانسل در زمینه‌هایی همچون «بومی‌سازی صنعت ICT؛ دستاوردهای نوین اپراتورهای موبایل» و «فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال در صنعت برق و مخابرات»، با حاضران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اطلاعات بیشتر دربارۀ بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، در وب‌سایت این کنفرانس به نشانی iceeconf.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.