تابستان بسیار سخت برقی پیش رو داریم

تابستان بسیار سخت برقی پیش رو داریم

معاون هماهنگی توزیع توانیر، افزایش دما، استفاده بخش کشاورزی از چاه‌های آب به دلیل خشکسالی و تولید کمتر برق از نیروگاه‌های برقابی را، دلایل سخت بودن تابستان امسال دانست.

به‌روزترین‌ها– به گزارش «به‌روزترین‌ها» به نقل از صدا و سیما، غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به این که چند اقدام مهم باید انجام دهیم تا دچار خاموشی نشویم گفت: بر اساس شرایط موجود، باید همکاری‌های ما در بخش صنعت و کشاورزی بیشتر شود که این اتفاق افتاده است پارسال ۲۹۴ هزار مشترک صنعتی و کشاورزی با ما همکاری کردندکه امسال این رقم به ۳۵۰ هزار رسیده است.

وی اضافه کرد: همکاری بخش صنعت و کشاورزی با صنعت برق از شنبه اول خرداد شروع می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: برنامه‌هایی باید برای جبران ۴۰۰۰ هزار مگاوات کمبود تولید برق در سال جاری داشته باشیم که قدم نخست را دولت از خودش شروع کرده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای عمومی مکلف شدند مصرفشان را در ساعات اداری تا ۵۰ درصد کاهش دهند و در ساعات تعطیل تا ۱۰ درصد مصرف سال قبل را داشته باشند.

رخشانی مهر تاکید کرد: اگر اداره یا بانکی این موارد را رعایت نکنند با استفاده از سیستم کنترل، مطلع می‌شویم و برقشان را قطع می‌کنیم مردم نیز می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۱ و برق من اطلاع دهند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر تصریح کرد: موضوع دیگر در زمینه روشنایی معابر و مهمتر از آن رمزارزهایی است که در یک کار غیر تولیدی و غیر مولد از آن استفاده می‌کنند که تاکنون حدود ۳۷۰ مگاوات از این نوع رمز ارزهای غیر مجاز را جمع اوری کردیم.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه دارندگان مولدهای اضطراری تاکنون ۷۵۰ مگاوات تفاهم نامه همکاری با ما امضا کردند، افزود: بر اساس اطلاعات ما این همکاری‌ها تا ۱۷۰۰ مگاوات می‌تواند ادامه داشته باشد و وزارت نفت نیز اعلام امادگی کرده تا سوخت مورد نیاز آن‌ها را نیز تامین کند تا تابستان بدون مشکلی داشته باشیم.