ابهامات پیامکهای بانکی و پاسخ مسئولان
بهروزترینها– یکی از خدماتی که بانکها به مشتریان خود ارائه میکنند، سرویس پیامکی آنهاست تا افراد از تراکنشها و مانده حساب خود مطلع شوند.
در این بین، مشتریان برای بهره مندی از این خدمت به بانکها درخواست میدهند و در بازده شش ماهه یا یکساله هزینه این سرویس بانکی از حساب آنها کسر میشود.
درحالیکه مسئولان بانکهای دولتی و خصوصی اعلام میکنند که هزینه سرویس پیامکی در این بانکها حداکثر ۱۵ هزار تومان است، در مواردی دیده شده است که بیشتر از این مبلغ دریافت میشود.
اکنون یکی از مشتریان بانکها از اینکه بانکی بدون اطلاع مجدد به او با ارسال پیامک و اعلام رضایت، از حسابش برای سرویس پیامکی کسر میشود، گلایه میکند.
از آنجا که بانکها وظیفه دارند تا با ارسال پیامک به مشتریان اعلام کنند که آیا تمایل به ادامه بهره مندی از این سرویس بانکی دارند یا خیر؟ علیرضا قیطاسی_ دبیر شورای هماهنگی بانکهای دولتی و نیمه دولتی در گفتوگو با ایسنا به بیان توضیحاتی در این زمینه پرداخت.
وی گفت: اشتراک سرویس پیامکی بانکها ۶ ماهه یا یک ساله از حساب افراد کسر میشود که اگر شما اشتراک یکساله را در زمان ثبت درخواست برای بهره مندی از این سرویس انتخاب کرده باشید، برای شما پیامکی مبنی بر اعلام رضایت خود برای تداوم این سرویس ارسال میشود.
قیطاسی افزود: اما اگر شما درخواست اشتراک همه ساله را برای بهره مندی از این خدمت بانکی انتخاب کرده باشید، پیامکی دریافت نمیکنید و به صورت خودکار این سرویس برای شما مجدد فعال میشود.
دبیر شورای هماهنگی بانکها ادامه داد: عموما پیامک برای اعلام رضایت مشتریان به منظور تداوم ارائه این خدمت، ارسال میشود که در مورد ذکر شده ممکن است که به دلیل خاموش بودن گوشی همراه، اختلال ارتباطی، قطعی برق و … پیامک ارسال نشده یا آن فرد اشتراک همه ساله را انتخاب کرده باشد.
در ادامه وی بیان کرد که این افراد میتوانند به صورت حضوری، تلفنی و … انصراف خود برای دریافت پیامکهای بانکی را اعلام کنند.
منبع: ایسنا