فواید احراز هویت آنلاین برای صرافی‌های رمز ارز

اگر تا به حال در یکی از این صرافی‌ها ثبت نام کرده باشید، احتمالا می‌دانید که فرایند ثبت نام و احراز هویت صرافی‌ها، فرایندی طولانی و زمانبر است که به صورت دستی و توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. این فرایند به این صورت است که فرد از مدارک شناسایی خود عکس گرفته و در سامانه این صرافی‌ها بارگذاری می‌کند. سپس یک نیروی انسانی در این صرافی‌ها، مدارک ارسال شده را صحت سنجی می‌کند.

پس از گذشت یک بازه زمانی که بسته به شرایط بازار و صرفی ممکن است به چند روز هم برسد، مدارک فرد تایید شده و فرد وارد فاز بعدی ثبت نام یعنی ایجاد حساب کاربری می‌شود.

همانطور که می‌دانید بازار رمز ارز‌ها یک بازار به شدت پر فراز و نشیب است. گاهی قیمت یک رمز ارز افزایش زیادی می‌یابد و گاهی نیز به شدت کاهش می‌یابد. در این بازار پر تب و تاب، بسیار اتفاق می‌افتد که به دلیل تب بازار، سیل افراد برای ورود به بازار رمز ارز‌ها به صرافی‌ها سرازیر شده و در صف ثبت نام و احراز هویت برای مدتی متوقف شوند.

اینجاست که احراز هویت آنلاین و دیجیتالی، بدون دخالت نیروی انسانی، می‌تواند در کاهش زمان انجام فرایند ثبت نام و احراز هویت نقش پررنگی ایفا کند. صرافی‌های مدرن، با اولویت قرار دادن کاربرانشان روشی را برای احراز هویت انتخاب می‌کنند که هم سرعت بالایی داشته باشد هم امنیت کافی را برای کاربران فراهم کند.

فواید احراز هویت آنلاین برای صرافی‌های رمز ارز

همانطور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از احراز هویت آنلاین برای صرافی‌های رمز ارز فواید بسیاری داشته که یکی از آن‌ها سرعت و امنیت بالای این روش است. در ادامه به بررسی سایر فواید احراز هویت آنلاین برای صرافی‌های رمز ارز می‌پردازیم.

۱. افزایش دقت و کاهش خطا‌ی انسانی: با توجه به استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق در روش احراز هویت آنلاین، دقت این فرایند به میزان زیادی افزایش خواهد یافت و در نتیجه خطا‌های انسانی نیز به کمترین میزان خود خواهد رسید.

۲. امنیت بسیار بالا: با استفاده از روش احراز هویت آنلاین، استفاده از روش سنتی نام کاربری و رمز عبور منسوخ شده و از روش‌هایی مثل احراز هویت بیومتریک برای احراز هویت استفاده می‌شود. مزیت این روش‌ها این است که قابل جعل نیستند؛ کاربر هیچگاه آن‌ها را فراموش نمی‌کند و برای کلاهبرداران و هکر‌ها غیرقابل نفوذند.

۳. کاهش تعداد نیروی انسانی: نیروی انسانی کارایی کمتری نسبت به هوش مصنوعی دارد. با گسترش استفاده از روش‌های احراز هویت آنلاین، کم کم نیروی انسانی حذف شده و هوش مصنوعی جایگزین خواهد شد. بنابراین هم هزینه‌های تامین نیروی انسانی کاهش خواهد یافت و هم بازده سیستم افزایش بسیاری خواهد داشت.

۴. تجربه کاربری بهتر: از آنجایی که فرایند احراز هویت آنلاین پیچیدگی‌های روش سنتی را ندارد، صرافی‌ها با استفاده از این روش می‌توانند تجربه کاربری بهتری را برای مشتریانشان رقم بزنند.

۵. آسودگی خیال و اطمینان مشتریان: با وجود رواج سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز‌ها در ایران، هنوز فرهنگ‌سازی‌های لازم برای رونق گرفتن کار صرافی‌ها در بین مردم انجام نشده است. نبود ساز و کار دقیق قانونی برای این صرافی‌ها هم باعث شده که برخی کاربران به سختی بتوانند به صرافی‌ها اعتماد کنند. با احراز هویت آنلاین، صرافی‌ها این اطمنینان را به مشتریانشان می‌دهند که امکان جعل، کلاهبرداری و سو استفاده از اطلاعاتشان نزدیک به صفر می‌باشد. همین موضوع می‌تواند بین مشتری و صرافی اعتماد‌سازی کند.

احراز هویت چند عاملی دیجیتال با استفاده از بیومتریک چهره افراد، امنیت و سرعت بسیار بالایی را برای کسب و کارها و کاربران آنها به ارمغان می آورد. در کشور ما، شرکت یوآیدی، به عنوان اولین راهکار احراز هویت دیجیتال با بیومتریک چهره کاربر، با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند تطبیق چهره و تشخیص زنده بودن چهره، فرایند احراز هویت سجام، احراز هویت ثنا و احراز هویت صرافی رمز ارز را با ضریب خطای کمتر از 0.01 انجام می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا