دو انتخاب پرقدرت و پرفروش این روزهای بازار گوشی

حتما شما هم درهنگام انتخاب موبایل، مشخصات آن را کاملا بررسی می‌کنید تا بهترین گوشی را تهیه کنید. برای مثال، هنگام خرید گوشی شیائومی، قیمت انواع گوشی های شیائومی، سال تولید، طراحی، دوربین، سخت­‌افزار، نمایشگر و…  آنها را بررسی می‌کنید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا دو مورد از جدیدترین، قدرتمندترین و پرفروش­‌ترین مدل­های این روزهای بازار گوشی با قیمت بسیار مناسب را به شما معرفی کنیم.

گوشی شیائومی نوت 10 پرو

احتمالا این روزها، نام گوشی قدرتمند شیائومی نوت 10 پرو زیاد به گوشتان خورده است. این گوشی اخیرا وارد بازار شده و محبوبیت بسیاری کسب کرده است.

طراحی

شیائومی نوت 10 پرو با قیمت 249 دلار (6 میلیون و 999 هزار تومان)، در 3 رنگ خاکستری، آبی و برنز دردسترس کاربران قرار گرفته است. این گوشی نمایشگری نسبتا بزرگ دارد و از نظر طراحی بسیار مدرن و لوکس است. پنل پشتی شیائومی نوت 10 پرو توسط پوشش شیشه‌­ای گوریلا گلس 5 محافظت می­‌شود که براقیت آن بسیار جذاب است، اما متاسفانه لکه اثر انگشت را جذب می­‌کند. در ساخت این گوشی، سنسور اثر انگشت به صورت ادغام شده با دکمه پاور در نظر گرفته شده است که سرعت و عملکرد آن را در هنگام باز کردن قفل گوشی بهبود می‌بخشد.

نمایشگر

نمایشگر گوشی شیائومی نوت 10 پرو 6.67 اینچ است که از HDR10 پشتیبانی می­‌کند. همچنین، این نمایشگر دارای نرخ روشنایی 450 تا 1200 نیت و نرخ به­‌روزرسانی 120 هرتز بوده و با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، توانایی اجرای بازی­‌های سنگین را دارد.

دوربین

دوربین شیائومی نوت 10 پرو از یک ساختار چهارگانه که شامل لنزهای واید، اولتراواید، ماکرو و سنسور تشخیص عمق است تشکیل شده که در کنار این لنزها، فلش LED قرار دارد. این لنزها به ترتیب 108، 8، 5 و 2 مگاپیسل کیفیت دارند و از قابلیت HDR و پانوراما پشتیبانی می­‌کنند.

باتری

باتری گوشی شیائومی نوت 10 پرو از نوع غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت است که از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند. این شارژر می تواند در مدت 30 دقیقه، باتری خالی را به شارژ 59% برساند. با وجود این باتری، صاحبان گوشی شیائومی نوت 10 پرو می‌توانند با خیال راحت، برای ساعات طولانی و به‌طور مداوم از گوشی خود استفاده کنند.

دو انتخاب پرقدرت و پرفروش این روزهای بازار گوشی

سخت‌­افزار و نرم‌­افزار

مشخصات نرم­‌افزاری و سخت­‌افزاری شیائومی نوت 10 پرو به شرح زیر است:

  • پشتیبانی از اندروید 11 و MIUI 12
  • مجهز به تراشه اسنپدراگون 732G
  • دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌­ای و پردازنده گرافیکی Adreno 618

حافظه

شیائومی نوت 10 پرو با دو ظرفیت حافظه 64 و 128 گیگابایت در اختیار کاربران قرار گرفته است. مدل 64 گیگابایتی با رم 6 گیگ همراه است و مدل 128 گیگابایتی با دو نوع رم 6 و 8 گیگ عرضه شده است. شیائومی نوت 10 پرو، همچون پوکو ایکس 3 پرو، مجهز به MicroSDXC است.

پیشنهاد ما به شما: پوکو ایکس 3 پرو

حال پوکو ایکس 3 پرو را در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم:

طراحی

گوشی پرفروش پوکو ایکس 3 پرو، نسبت به شیائومی نوت 10 پرو ارزان‌تر است و با قیمت 230 دلار (5 میلیون و 700 هزار تومان) و در رنگ‌های مشکی، آبی و برنز به بازار عرضه شده است. این گوشی بزرگ، ضخیم و سنگین است و پنل پشتی آن کاملا از جنس پلاستیک تهیه شده که از دو بخش تشکیل می‌شود؛ بخش مرکزی براق و بخش کناری مات. در این گوشی، درست مانند شیائومی نوت 10 پرو، سنسور اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده است.

هر دو گوشی، شیائومی نوت 10 پرو و وکو ایکس 3پرو، دارای گواهی IP53 و مقاوم در برابر پاشیدن آب و گرد و غبار هستند.

نمایشگر

صفحه نمایش شیائومی نوت 10 پرو و پوکو ایکس 3 پرو، تقریبا از تمام جهات مشابه هستند. تنها تفاوتی که نمایشگرهای این دو گوشی با هم دارند، به نوع صفحه نمایش و محافظ آنها مربوط است. نمایشگر شیائومی نوت 10 پرو از نوع AMOLED است که به وسیله گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود؛ اما، نمایشگر پوکو ایکس 3 پرو از نوع IPS LCD  و محافظت شده با گوریلا گلس 6 است.

نرم‌­افزار و سخت‌­افزار

  • پشتیبانی از اندروید 11 و MIUI 12.5
  • مجهز به تراشه اسنپدراگون 860
  • دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌­ای و پردازنده گرافیکی Adreno 640

براساس مشخصات بالا، اگر علاقه‌مند به گیم هستید، پوکو ایکس 3 پرو، برای شما انتخاب مناسب­‌تری است.

دوربین

دوربین عقب پوکو ایکس 3 پرو هم از چهار لنز تشکیل شده است که شامل لنز واید 48 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی در کنار فلش Dual-LED می‌باشد. دوربین عقب این گوشی از قابلیت HDR و پانوراما پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی شیائومی نوت 10 پرو 16 مگاپیکسل و پوکو ایکس 3 پرو 20 مگاپیکسل کیفیت دارد. در آخر باید اضافه کرد که هر دو گوشی قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080 را دارند.

دو انتخاب پرقدرت و پرفروش این روزهای بازار گوشی

باتری

 باتری گوشی پوکو ایکس 3 پرو، برای تامین انرژی مورد نیاز از نوع غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می­‌کند. طبق آمار موجود، این شارژر در مدت 75 دقیقه، باتری خالی را به 100% می‌­رساند.

حافظه

گوشی پوکو ایکس 3 پرو با دو ظرفیت حافظه داخلی تولید شده است. مدل اول با ظرفیت 128 گیگابایت همراه با دو نوع رم، 6 و 8 گیگ، و مدل دوم با ظرفیت 256 گیگابایت و یک نوع رم 8 گیگ روانه بازار شده است. این گوشی از MicroSDXC پشتیبانی می­‌کند.

کلام آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا دو مدل قدرتمند و پرفروش این روزهای بازار گوشی را به شما معرفی کنیم. امیدواریم تا گوشی‌های شیائومی نوت 10 پرو و پوکو ایکس 3 پرو را از نظر تمام مشخصات فنی بررسی کرده باشیم و با ارائه اطلاعات کافی، شما را در انتخاب یک گوشی مناسب یاری کنیم. به نظر شما کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید را دارد؟

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا